مقام آمریکایی : نقش مسئولان سعودی را در پرونده قتل خاشقجی و جنگ یمن بررسی می کنیم

جمعه 21 دی 1397 - 21:8:38
مقام آمریکایی : نقش مسئولان سعودی را در پرونده قتل خاشقجی و جنگ یمن بررسی می کنیم

تهران - الکوثر : رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد این کمیته قصد دارد در پی جنایت قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی، تحقیقاتی گسترده درباره تکیه آمریکا به عربستان، انجام دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آدام شف در حاشیه مراسمی که به مناسبت یکصدمین روز قتل جمال خاشقجی در کنگره آمریکا برگزار شد ، گفت: قصد داریم تحقیقاتی وسیعی را در رابطه با عربستان سعودی انجام دهیم، چه در زمینه تکیه مان به عربستان و چه در زمینه نقش همه آن کسانی که در پرونده قتل جمال خاشقجی و جنگ یمن دست داشتند و چه در رابطه با نقش عربستان در فرایند صلح.

وی افزود: بنابراین قصد داریم در کمیته اطلاعات، نگاهی عمیق به این پرونده بیاندازیم و قتل وحشیانه و تعمدی خاشقجی در تسریع رسیدگی به آن نقش داشت.

آدام شف همچنین گفت : قطعا همه ادعاهای مطرح شده و مستند را در رابطه با اینکه سیاست خارجی آمریکا به عواملی غیر از منافع ملی آمریکا وابسته است ، نیز بررسی خواهیم کرد. از جمله مسائلی که همواره ما را نگران می کند این است که معاملات تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که کاملا مبهم و غیر شفاف است ، ممکن است تاثیر زیادی بر مدیریت سیاستها داشته باشد ، چه در رابطه با رزرو اتاقهایی توسط اشخاصی سعودی در هتل ترامپ و چه در رابطه با هر معامله دیگری. اینها مسائلی است که در کمیته اطلاعات ما را به شدت نگران می کند و هر ادعای مستندی را بررسی خواهیم کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 21 دی 1397 - 16:13:6