کشته شدن سه معترض دیگر در سودان

جمعه 21 دی 1397 - 10:4:25
کشته شدن سه معترض دیگر در سودان

تهران - الکوثر : در ادامه درگیری پلیس سودان با معترضانی که خواستار کناره گیری عمر البشیر رئیس جمهور این کشور هستند سه نفر از تظاهرکنندگان کشته شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، فعالان سودانی تظاهرات روز پنج شنبه را خشونت آمیزترین صحنه های اعتراض از زمان آغاز تظاهرات ضد دولتی سه هفته پیش تاکنون توصیف کردند که در اکثر شهرهای سودان برپا شده است.

دو نفر از قربانیان درگیری های اخیر بین مخالفان رئیس جمهور و نیروهای پلیس در «ام درمان» در نزدیکی خرطوم پایتخت این کشور کشته شدند.

هزاران نفر از تظاهرکنندگان تلاش کردند با راهپیمایی به سوی پارلمان طوماری که در آن خواستار برکناری عمرالبشیر شده بودند را به دست مقامات مسئول دهند.

براساس گزارش ها، در پی شلیک تیرهوایی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان و همچنین گازاشک آور از سوی نیروهای پلیس 8 نفر از تظاهرکنندگان مجروح شدند.

براساس اظهارات فعالان، دست کم دو نفر از سه قربانی بر اثر وخامت جراحت ناشی از اصابت گلوله در آنچه که خشونت آمیزترین صحنه های درگیری بین پلیس و مخالفان دولتی در سه هفته اخیر توصیف شده جان خود را از دست دادند.

همچنین براساس گزارش عفو بین الملل ، نیروهای پلیس و امنیتی سودان شبانه با ورود به بیمارستانی در ام درمان اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک آور کردند. گفته می شود هدف نیروهای پلیس از ورود به بیمارستان، تعقیب مجروحان و تلاش برای بازداشت آنان بوده است.

از سوی دیگر، گروه حقوق بشری مستقر در لندن حملات نیروهای امنیتی سودان علیه تظاهرکنندگان را نقض صریح قوانین بین الملل خواند و خواستار تحقیقات فوری از نیروهای پلیس شد که در بروز اینگونه حوادث مسئولیت داشته اند.

سارا جکسون، مسئول سازمان عفو بین الملل در شرق آفریقا گفت : دولت سودان بایستی با انجام دادن اقدامات فوری مانع از ادامه درگیری ها و تیراندازی نیروهای پلیس به تظاهرکنندگان شود و به حق آزادی بیان شهروندان این کشور احترام بگذارد.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 21 دی 1397 - 9:34:16