گفتگوی تلفنی پوتین و مرکل درباره اوضاع سوریه

پنج شنبه 20 دی 1397 - 9:43:3
 گفتگوی تلفنی پوتین و مرکل درباره اوضاع سوریه

تهران - الکوثر : ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در یک گفتگوی تلفنی تحولات اوضاع در سوریه و روند تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، کرملین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد پوتین و مرکل روز چهارشنبه در تماسی تلفنی تازه ترین تحولات اوضاع سوریه از جمله مسئله تشکیل کمیته قانون اساسی جدید این کشور بر اساس توافقات نشست چهار جانبه ای که در اواخر ماه اکتبر سال 2018 در استانبول ترکیه برگزار شده بود را بررسی کردند.

بر اساس بیانیه کاخ کرملین ، پوتین و مرکل در این تماس تلفنی تاکید کردند همه تلاش خود را برای حمایت از راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه با هماهنگی سازمان ملل متحد به کار گیرند. 

نشست چهارجانبه روسای جمهور روسیه ، ترکیه ، فرانسه و صدر اعظم آلمان به منظور بررسی بحران سوریه اواخر ماه اکتبر گذشته در استانبول برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست در بیانیه پایانی بر تعهد خود برای برقراری صلحی دایمی در سوریه ، ضرورت حل بحران سوریه از طریق گفتگو ، لزوم تامین امنیت بازگشت آوارگان سوری و نیز حفظ وحدت و یکپارچگی سوریه تاکید کردند.

روسیه در کنار دو شریک و متحد اصلی خود بر اساس توافقنامه آستانه ( ترکیه و ایران ) و فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در زمینه تشکیل کمیته مشترک قانون اساسی با حضور همه طرف های سوری همکاری می کنند که هدف از تشکیل این کمیته ایجاد چشم اندازی برای اصلاح قانونی سوریه است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 20 دی 1397 - 9:39:56