ائتلاف آمریکایی چه تعداد غیرنظامی را در سوریه کشته است؟

چهار شنبه 19 دی 1397 - 18:9:51
ائتلاف آمریکایی چه تعداد غیرنظامی را در سوریه کشته است؟

دمشق- الکوثر: طبق تازه ترین گزارش شبکه حقوق بشر سوریه، ائتلاف آمریکایی از زمان آغاز مداخله در سوریه به بهانه مبارزه با داعش تاکنون نزدیک به سه هزار غیرنظامی سوری از جمله حدود یکهزار کودک را کشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش آمریکا در حالی قصد دارد پس از پنج سال خاک سوریه را ترک کند که ائتلاف تحت فرماندهی این کشور که به بهانه مبارزه با داعش، حدود سه هزار غیرنظامی از جمله هزار کودک سوری را به کام مرگ کشانده است.

حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به سوریه از روز دوشنبه، 31 شهریور 1393 (21 سپتامبر 2014)  آغاز شد. طبق گزارش شبکه حقوق بشر سوریه، واشنگتن باید غرامت کشته شدن نزدیک به سه هزار غیر نظامی را که طی این مدت در عملیات‌ ائتلاف آمریکا در سوریه کشته شده‌اند بپردازد.

بنا بر این گزارش ، 2984 شهروند سوری به دست ائتلاف آمریکایی کشته شده‌اند که 932 تن از آن‌ها کودک و 646 نفر هم زن هستند. طبق بررسی‌های این نهاد حقوق بشری، ائتلاف آمریکایی حداقل 168 جنایت ضد بشری در مناطق مختلف سوریه مرتکب شده است.

جنگنده‌های آمریکایی همچنین مسئول بمباران 182 مرکز غیر نظامی از جمله 52 مدرسه و 16 درمانگاه هستند.

آمریکا تا کنون به کشته شدن 1061 غیر نظامی در حملات خود به سوریه اعتراف کرده اما در مقابل بسیاری از گزارش‌ها مدعی شده که صرفا تروریست‌ها را هدف قرار داده است.

شبکه حقوق بشر سوریه از آمریکا خواسته است تا پیش از خروج کامل از سوریه، غرامت کشته شدگان و همچنین هزینه بازسازی مراکز تحریب شده در حملاتش را پرداخت کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 دی 1397 - 17:58:59