فعال عربستانی : خاندان سعودی مردم عربستان را به گروگان گرفته اند

سه شنبه 18 دی 1397 - 13:21:56
فعال عربستانی : خاندان سعودی مردم عربستان را به گروگان گرفته اند

تهران - الکوثر : عبدالعزیز الموید فعال حقوق بشر در واکنش به ناپدید شدن سعودی القحطانی از متهمان اصلی قتل خاشقجی گفت : یک اقلیت بر اکثریت مردم کشور حاکم هستند و آنها مردم عربستان را به گروگان گرفته اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عبدالعزیز الموید فعال حقوق بشر سعودی گفت : از زمان قتل جمال خاشقجی ما شاهد رفتن برخی از افراد و ناپدید شدن آنها درعربستان بودیم. مقامات سعودی پس از دو هفته می گویند او در جایی بوده است واز منزل خود خارج شده است اما ناپدید شده است. دولت عربستان هیچ بهانه ای برای پنهان کردن این جنایات ندارد. دادگاه های سعودی حتی برای مخالفان ناراضی خود در داخل کشور احکام ظالمانه ای صادرمی کنند. ما شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد ناراضی در داخل عربستان که خشونت طلب هم نیستند وتنها خواهان برخی اصلاحات شده اند با مجازاتی سنگین روبرو شده اند.

وی افزود : سازمان ملل وآمریکا هر دو اعلام کرده اند که آنچه که عربستان اعلام کرده است بر اساس عدالت نبوده است. عربستان سعودی یک حاکمیت سلطنتی خودکامه است ومحمد بن سلمان هم بخشی از آن است. موضوعی که هم ا کنون وجوددارد این است که او نمی خواهد افرادی که خاشقجی را به قتل رساندند محاکمه شوند. او می خواهد خودش آنها را مجازات کند واز قدرت برکنار کند. در رابطه با عربستان باید بدانید که یک اقلیت بر اکثریت مردم کشور حاکم هستند. آنها مردم عربستان را به گروگان گرفته اند. ما مواردی از شکنجه زنان درزندان ها ویا حتی تجاوز به آنها می شنویم. مردم عربستان برای حقوق خود مبارزه میکنند. آنها به همین خاطر درزندان هستند.اما این عده اندک بسیار ثروتمند , قدرتمند و احساس می کنند که ماوراء قوانین عربستان وقوانین بین المللی قرار دارند هیچ فردی نمیتواند به آنها آسیب واردکند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 18 دی 1397 - 7:55:25

دسته بندی :