از پایگاه جدید منافقین در آلبانی چه می‌دانید؟

دو شنبه 17 دی 1397 - 23:30:53
از پایگاه جدید منافقین در آلبانی چه می‌دانید؟

تهران- الکوثر: روزنامه انگلیسی ایندیپندنت جزئیاتی از تشکیلات سازمان‌یافته گروهک تروریستی منافقین در کشور آلبانی و اقدامات و فعالیت‌های این گروهک تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش ایندیپندنت آمده است: سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) که نورچشمی محافظه‌کاران آمریکایی است، در داخل خاک آلبانی، یکی از کشورهای حوزه بالکان، یک کشور با قوانین خودش ساخته است. این گروهک در زمینی به مساحت 340 هزار متر مربع (34 هکتار) بر دامنه یک کوه در آلبانی، یک منطقه به شدت امنیتی ایجاد کرده است و با خرج پول‌های هنگفت، یک شبکه مخابراتی به راه انداخته و به منظور تأثیرگذاری بر مباحث مربوط به ایران (در سطح بین‌الملل) عملیات اطلاعاتی گمراه‌کننده را سازماندهی می‌کند.

منافقین کشوری جداگانه در داخل آلبانی تشکیل داده‌اند
همچنین گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر آنکه برخی عناصر مجاهدین خلق در داخل کمپ این گروهک بر خلاف میلشان نگهداری می‌شوند. السی یازیجی، نویسنده آلبانیایی که از منتقدان حضور منافقین در خاک این کشور است، در این باره می‌گوید: ما مثلاً در یک کشور آزاد و دموکراتیک زندگی می‌کنیم. اما آنها (منافقین) در خاک این کشور، کشوری جداگانه تشکیل داده‌اند و قوانین خودشان را در آن اجرا می‌کنند. این نویسنده عضو یک تیم حقوقی برای تحقیق درباره گروهک منافقین و ابعاد فعالیت‌های آن در آلبانی است.

یازیجی می‌افزاید: آنها همانند یک گروه مافیایی در آلبانی هستند؛ قوانین این کشور را نقض می‌کنند؛ اعضای فراری را تهدید می‌کنند؛ افراد را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند؛ باج خواهی می‌کنند و با شیوه دیکتاتوری «استالین» بر اعضای خود در داخل کمپ‌ها حکومت می‌کنند.

شادی منافقین از پیروزی ترامپ در انتخابات
در گزارش ایندیپندنت همچنین آمده است: انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 میلادی، نگرانی بیشتر مردم جهان را به دنبال داشت، اما سرکردگان منافقین به جشن و شادمانی پرداختند. حسن حیرانی، یکی از عناصر سابق منافقین که سال گذشته از این تشکیلات تروریستی فرار کرد، با اشاره به روزهای پس از راهیابی ترامپ به کاخ سفید در این باره می‌گوید: گویی مجلس عروسی بود! انتخاب ترامپ باعث شد تا این گروه بتواند در کمپ جدید به فعالیت‌های خود ادامه دهد. آنها بسیار خوشحال بودند.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به روابط میان اعضای دولت ترامپ و منافقین آمده است: ژوئیه سال 2017 میلادی، همزمان با از سرگرفته شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دولت ترامپ، گروهک تروریستی منافقین به طور ناگهانی شروع به خرید زمین در نزدیکی شهرک مانزا کرد. مانزا بین تیرانا، پایتخت آلبانی و دریای آدریاتیک قرار دارد.

طبق گفته یک خبرنگار تحقیقی آلبانیایی به نام «جرگی تاناسی»، گروهک منافقین در ابتدا با پرداخت 13 میلیون دلار به خرید 200 هزار متر مربع از اراضی نزدیک شهرک مانزا اقدام کرد. این گروهک از آن تاریخ تاکنون، 140 هزار متر مربع دیگر به املاک خود افزوده است. بر اساس اظهارات این خبرنگار، گروهک منافقین همچنان به خرید ملک در آلبانی ادامه می‌دهد و قبوض سنگین آب، برق و اینترنت را به صورت نقدی پرداخت می‌کند! عناصر این گروهک تروریستی بیشتر خریدهای خود را با پول نقد و دلارهای بسیار نو و تانخورده انجام می‌دهند و از مراجعه به بانک و صرافی‌ها خودداری می‌کنند تا ردّی از مبادلات مالی از خود به جا نگذارند. این خبرنگار می‌افزاید: آنها قبض‌های خود را به‌ موقع پرداخت و از مغازه‌های کوچک خرید می‌کنند. آنها همیشه پول نقد پرداخت می‌کنند و از کارت‌های باتکی استفاده نمی‌کنند. آنها از خود ردّی به جا نمی‌گذارند.

ارتباط سعودی‌ها با گروهک تروریستی منافقین
یکی از عناصر سابق منافقین می‌گوید ثروت هنگفت این گروهک را عربستان تأمین می‌کند و ترکی الفیصل کانال ارتباطی میان ریاض و منافقین و سازمان‌دهنده نقل و انتقالات مالی برای این گروهک است. ترکی الفیصل در گردهمایی منافقین در پاریس نیز به همراه رودی جولیانی، وکیل شخصی سابق ترامپ و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، حضور داشت.

حسن شهباز 50 ساله، یکی از اعضای منافقین که از این تشکیلات فرار کرده است، می‌گوید در اردوگاه آلبانی که به پادگان اشرف 3 معروف است، اعضای این گروهک وادار می‌شوند علیه یکدیگر جاسوسی کنند و در جلسه‌های چندساعته برای آنکه شستشوی مغزی داده شوند، شرکت کنند. کسانی که از دستورات سرپیچی کنند، باید چندین شبانه روز را به تنهایی سر کنند و از تماس با دیگر اعضا منع می‌شوند. پس از آنکه عناصر این گروهک تروریستی به بیمارستان یا مغازه‌های اطراف می‌روند، در بازگشت بازرسی می‌شوند تا به همراه خود تلفن نداشته باشند.

منافقین بیشتر وقت خود را در توئیتر می‌گذرانند
این گزارش می‌افزاید به نظر می‌آید منافقین بیشتر روزهای خود را در جنگ در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند تا این‌طور وانمود کنند که دارای محبوبیت هستند. در حالی که در واقعیت هیچ محبوبیتی ندارند. آنها ساعت‌های طولانی را در توئیتر برای حمله به طرفداران نظام ایران یا مخالفان تشکیلات منافقین صرف می‌کنند.

گزارش ایندیپندنت می‌افزاید به عناصر منافقین گفته می‌شود در فضای مجازی وابستگی خود را به این گروهک تروریستی فاش نکنند، زیرا اوضاع اکنون به نفع منافقین نیست. بنابراین آنها باید تظاهر کنند از سلطنت‌خواهان و یا فعالان سیاسیِ خواهان دموکراسی هستند.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به اینکه عناصر فراری منافقین همواره مورد تهدیدهای این گروهک تروریستی هستند، آمده است حتی پلیس آلبانی نیز اجازه ندارد وارد اردوگاه منافقین شود. وزارت کشور آلبانی هیچ کنترلی بر این اردوگاه ندارد. این اردوگاه به یک تشکیلات زیرزمینی سرّی تبدیل شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 17 دی 1397 - 23:27:23