هشتمین شنبه سیاه؛ آرایش نظامی در شهرهای فرانسه

شنبه 15 دی 1397 - 11:32:15
هشتمین شنبه سیاه؛ آرایش نظامی در شهرهای فرانسه

تهران- الکوثر: در هشتمین شنبه سیاه پیاپی ؛ شهرهای فرانسه بار دیگر چهره کاملا امنیتی نظامی به خود گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این بار دولت فرانسه از اعلام دقیق تعداد نیروها برای مقابله با ناآرامی ها و سرکوب معترضان خودداری کرده است و به صورت کلی اعلام شده 52 واحد نیروی نظامی امنیتی امروز بکارگیری شده اند.
به گفته منابع رسانه ای؛ دولت فرانسه روز گذشته در اولین جلسه شورای وزیران به ریاست امانوئل مکرون رئیس جمهور تصمیم گرفت با جنبش ضد سرمایه داری از این پس برخورد شدیدتری داشته باشد ، به همین علت، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد 10 گردان پلیس ضد شورش و سه گردان نیروی ژاندارمری با تجهیزات کامل از جمله خودروهای زرهی برای امروز بکارگیری شده است.
احتمال داده می شود علاوه بر پاریس در دیگر شهرهای بزرگ فرانسه از جمله بوردو، نانت، مارسی، لیون، استراسبورگ نیز تظاهرات گسترده ای علیه سیاست های دولت مکرون؛ امروز در اولین شنبه سال نو میلادی شکل گیرد.
در پاریس قرار است از ساعت 14 (به وقت محلی) در دو محل تظاهرات برپا شود؛ یکی از مقابل شهرداری به سمت مجلس ملی و دیگری از خیابان شانزه لیزه به سمت میدان بورس خواهد بود.
جنبش ضد سرمایه داری تاکنون 10 کشته و حدود 7500 زخمی یا بازداشتی داشته است.
بر اساس آخرین نظرسنجی های صورت گرفته؛ 55 درصد مردم فرانسه کماکان از جنبش ضد سرمایه داری حمایت می کنند . بیش از دو سوم فرانسویان نیز اعلام کرده اند از عملکرد مکرون رئیس جمهور ناراضی اند.


شنبه 15 دی 1397 - 11:30:59