رئیس موقت پنتاگون با مشاوران ارشد ترامپ درباره سوریه گفت وگو کرد

جمعه 14 دی 1397 - 10:33:1
رئیس موقت پنتاگون با مشاوران ارشد ترامپ درباره سوریه گفت وگو کرد

تهران- الکوثر: خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که «پاتریک شاناهان» کفیل وزارت دفاع روز پنجشنبه با مشاوران ارشد دونالد ترامپ دیدار و درباره سوریه گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا که نامش فاش نشده است، اظهار داشت که شاناهان با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی، «مایک پمپئو» وزیر خارجه و ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ملاقات کرد. این دیدار در پنتاگون برگزار شد.
وی افزود: آنها درباره طیف گسترده ای از موضوعات از جمله سوریه گفت وگو کردند.
این اولین جلسه شاناهان با موضوع سوریه پس از آغاز کار آمدن وی از اول ژانویه (یازدهم دی) است. «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق آمریکا اخیرا به دلیل تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه استعفا داد و پنتاگون را ترک کرد.
ترامپ اعلام کرده که هدف آمریکا در مورد شکست داعش محقق شده و نیازی به ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه نیست. به همین دلیل، شاناهان مسئولیت خروج همه 2 هزار نیروی زمینی از سوریه را بر عهده خواهد داشت.
گزارش های ضدونقیضی درباره آغاز روند خروج این نیروها منتشر شده است. پیشتر گفته شده بود که این روند 30 تا یکصد روز به طول می انجامد. روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه گزارش داد که ترامپ مهلتی چهارماهه در این زمینه تعیین کرده است.
اما ترامپ روز چهارشنبه از بیان جدول زمانی مشخص امتناع کرد و صرفا گفت که خروج نیروها «طی یک دوره زمانی» انجام خواهد شد.


جمعه 14 دی 1397 - 0:1:57