ائتلاف سعودی 81 مرتبه آتش بس الحدیده را نقض کرد

جمعه 14 دی 1397 - 12:41:44
ائتلاف سعودی 81 مرتبه آتش بس الحدیده را نقض کرد

تهران- الکوثر: یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن پنجشنبه شب در گزارشی اعلام کرد که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان طی 48 ساعت گذشته 81 مرتبه آتش بس الحدیده را نقض کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه خبری المسیره یمن، یحیی سریع افزود: نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی مناطق مختلف الحدیده از جمله حیس، منطقه موسم به کیلومتر 16 و روستاهای الشرف، محل الشیخ و القلمه را با خمپاره هدف قرار دادند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: جنگنده های عربستان همچنین در 41 نوبت مناطق مختلف یمن از جمله بخش های مختلف استان های صنعا، صعده، حجه و مارب را بمباران کردند.
وی با تاکید بر اینکه نیروهای یمنی با خویشتنداری بر توافق آتش بس الحدیده پایبنده هستند، ائتلاف سعودی را مسئول نقض آتش بس و مانع تراشی در برابر فعالیت ها هیات سازمان ملل متحد در الحدیده عنوان کرد.
پیش تر نیز توپخانه های متجاوزان سعودی - اماراتی منطقه 'الکوعی' در ناحیه 'الدریهمی' و دانشکده پزشکی الحدیده را گلوله باران کردند؛ همچنین مزدوران سعودی - اماراتی پایگاه های ارتش و کمیته های مردمی در شرق و شمال 'حیس' و شهر 'الدریهمی' و 'الشباب' را هدف قرار داده بودند.
چهارمین دور از مذاکرات صلح یمن در 15 آذر، نمایندگان جبهه انصارالله و دولت فراری یمن پس از یک هفته مذاکره، به توافق های مهمی از جمله عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده ظرف 14 روز دست یافتند، اما طولی نکشید که ائتلاف سعودی - آمریکایی - اماراتی عدم پایبندی خود به توافق آتش بس را به اثبات رساند.
تاکنون چندین بار برای پایان دادن به جنگ یمن تحرکاتی صورت گرفته، اما هر بار با کارشکنی عربستان و متحدان آن به بن بست رسیده است. نخستین نشست صلح یمن دی سال 1394 در ژنو بدون هیچ نتیجه ای پایان یافته بود. 
دومین دور مذاکرات صلح یمن پس از چندین ماه وقفه، در اردیبهشت سال 1395 در کویت به جریان افتاد که با کارشکنی ائتلاف سعودی - اماراتی به بن بست رسید. 
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. 
شبک**9365**1908


جمعه 14 دی 1397 - 0:1:36