درخواست مجازات اعدام برای 5 متهم پرونده قتل خاشقجی

پنج شنبه 13 دی 1397 - 16:5:54
درخواست مجازات اعدام برای 5 متهم پرونده قتل خاشقجی

تهران- الکوثر: دادستان کل عربستان از برگزاری جلسه اول محاکمه متهمان پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی و درخواست برای اعدام پنج تن از آنها خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سعود بن عبدالله المعجب، دادستان کل عربستان اعلام کرد، جلسه اول دادگاه 11 متهم پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار منتقد عربستانی در ریاض و با حضور وکلای مدافع متهمان برگزار شد.

این مسئول عربستانی گفت: دو پیام به ترکیه ارسال و از این کشور خواسته شد مدارک و شواهدی را که درباره این پرونده در اختیار دارد، ارائه کند اما تا این لحظه پاسخی از سوی آنکارا دریافت نکردیم.

به گفته وی، دادستانی عربستان اعدام پنج تن از این متهمان را خواستار شده است.

به تازگی اعلام شد فیلم گرفته شده از دوربین های نظارتی بسته هایی را نشان می دهد که احتمالا در آنها بقایای جسد، روزنامه نگار جمال خاشقجی وجود داشته است.

در این فیلم نشان داده می شود که یک ون سیاه رنگ از ساختمان کنسولگری به ساختمان محل اقامت سرکنسول عربستان که چند صد متر از محل قتل فاصله دارد می رود. یک مرد کیسه های سیاهی را از اتومبیل خارج می کند که احتمالا بقایای جسد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی می باشد و آنها را در محل اقامت سرکنسول قرار می دهد.در تصاویر و ویدیوی منتشر شده پنج یا شش چمدان و کیسه سیاهرنگ دیده می‌شود که اعضای تیم ترور درحال انتقال آن از پارکینگ منزل محمد العتیبی، سرکنسول عربستان به داخل منزل هستند.

خودروی سیاهرنگی که در این ویدیو دیده می‌شود وابسته به کنسولگری عربستان است.مسؤولان ترکیه‌ای بعید نمی‌دانند که تیم ترور خاشقجی جسد او را در اسید حل کرده باشد.

ترکیه تحویل متهمان قتل خاشقجی به این کشور برای محاکمه آنان در کشور محل وقوع جرم را خواستار شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 13 دی 1397 - 16:5:49