امارات و عربستان برای تقابل با ترکیه درصدد اعزام نیرو به شمال سوریه هستند

چهار شنبه 12 دی 1397 - 20:48:57
امارات و عربستان برای تقابل با ترکیه درصدد اعزام نیرو به شمال سوریه هستند

تهران- الکوثر: سایت صهیونیستی دبکا مدعی شد، تعدادی از افسران مصری و اماراتی با بازدید از شهر منبج در استان حلب سوریه درصدد فراهم کردن مقدمات لازم برای استقرار نیروهایشان در این منطقه پس از خروج نظامیان آمریکایی هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   پایگاه خبری رژیم صهیونیستی (دبکا) ادعا کرد که افسرانی از مصر و امارات به شهر منبج سوریه سفر و از آنجا بازدید کردند  تا ضمن ارزیابی امور مقدمات لازم برای استقرار نیروهای دو کشور در این منطقه بعد از خروج نیروهای آمریکایی فراهم شود.

دبکا در ادامه مدعی شد، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با حضور نیروهای مصری در این منطقه موافقت خواهد کرد، چون عبدالفتاح السیسی طی چهار سال گذشته از او حمایت کرده است.

این پایگاه خبری صهیونیستی گفت که به احتمال زیاد، دولت سوریه حضور نظامی امارات را بپذیرد زیرا ابوظبی می‌تواند در بازسازی سوریه کمک مالی کند، علاوه بر اینکه اخیرا سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد.

دبکا همچنین ادعا کرد، حضور نظامیان مصری و اماراتی می‌تواند زمینه را برای حضور نظامی بزرگ‌تر کشورهای عربی نظیر عربستان و دیگر کشورها به منظور مقابله با حضور نظامی ایران در سوریه فراهم کند.

القدس العربی به دنبال انتشار گزارش صهیونیستی فوق، نوشت: در صورت تایید این خبر، نمی توان آن را از سایر تلاش‌های امارات، مصر و عربستان برای تقابل با ترکیه و رجب طیب اردوغان جدا دانست، رئیس جمهوری که حامی قطر و مخالف تحریم ها علیه این کشور است و همچنین مخالف کودتای نظامی به رهبری السیسی و با پشتیبانی عربستان و امارات برای سرنگونی دولت منتخب محمد مرسی در مصر بود.

این روزنامه افزود: اردوغان در پرونده قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول هم موضع قاطعی اتخاذ کرد؛ پرونده‌ای که در آن انگشتان اتهام به سمت محمد بن سلمان ولی عهد سعودی نشانه رفته و او را آمر قتل خاشقچی می‌دانند و رسانه‌های ترکیه‌ای نزدیک به مقامات امارات، محمد دحلان رهبر جدا شده جنبش فتح فلسطین را هم به دست داشتن در این پرونده متهم می‌کنند.

شهر منبج در استان شمالی حلب سوریه است. این شهر از سال ۲۰۱۶ تاکنون در کنترل نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکا بود. با اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، شبه‌نظامیان کُرد «یگان‌های مدافع خلق» از سوریه خواستند تا برای محافظت از آنان در برابر ترکیه وارد شهر شده و کنترل شهر را در دست بگیرند.

القدس العربی افزود: ترکیه گروه مدافع خلق کرد را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده همان گونه که حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را هم در این فهرست جای داده و معتقد است مدافعان خلق کرد شاخه ای از این حزب هستند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، پیشتر اعلام کرده بود آنکارا در ماه دسامبر آماده دور جدید حملات علیه یگان‌های مدافع خلق در شمال سوریه است. او بعداً خبر داد، این عملیات به دنبال مکالمه تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به تعویق افتاد.

در همین حال خبرگزاری آناتولی ترکیه بیست و نهم دسامبر گزارش داد که تانک‌ها و دیگر وسایل نقلیه سنگین نظامی ترکیه به استان سانلیورفا ترکیه که در شمال سوریه قرار دارد، وارد شده‎اند


چهار شنبه 12 دی 1397 - 11:32:34