افسر سابق سیا: ملک سلمان باید جانشینش را تغییر دهد!

دو شنبه 10 دی 1397 - 13:51:4
افسر سابق سیا: ملک سلمان باید جانشینش را تغییر دهد!

بیروت- الکوثر: افسر سابق سیا و نماینده سابق کنگره آمریکا گفت اگر ولیعهد و دولت عربستان میسرشان را تغییر ندهند، پادشاه عربستان باید جانشینش را تغییر دهد!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ویل هارد که دو بار در ریاض و واشنگتن با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرده است به واشنگتن پست گفت: در نخستین دیدار، بن سلمان چیزی را گفت که هرگز نشنیده بودم قبلا یک رهبر عربی به آن اذعان‌ کند و آن اینکه افراط گرایی اسلامی یک مشکل در داخل اسلام است و باید توسط مسلمانان با کمک کشورهای دموکراتیک غربی حل شود. 

هارد افزود: بار دوم که او را در واشنگتن دیدم اقدام به توضیح اهمیت این اصلاحات برای تقویت اقتصاد و جامعه عربستان کرد. در مجموع یک عربستان موفق به نفع آمریکاست. من همچون بسیاری از دیگر مقامات غربی امیدوار بودم که او عربستان را در یک مسیر جدید مثبت به دور از سرکوبگری و آزار و اذیت سیاسی رهبری کند اما قتل جمال خاشقجی به میزان زیادی این امیدها را از بین برد.

وی در ادامه در اظهاراتی که تحقیر حاکمیت عربستان در آن هویداست افزود: دولت عربستان باید سیاست‌هایش را تغییر دهد وگرنه آمریکا دیگر پشتیبانی از یک حکومت پیوسته به رده کشورهای خواهان قتل مخالفان و منتقدانش را غیرممکن خواهد یافت... اگر ولیعهد و دولت عربستان میسرشان را تغییر ندهند، ملک سلمان، پادشاه عربستان باید جانشینش را تغییر دهد! 

به گفته این عضو سابق کنگره: عربستان سعودی یک هم‌پیمان مهم آمریکا در خاورمیانه است که از تلاش‌های آمریکا برای مبارزه با تروریسم و متوقف کردن بلندپروازی‌های ایران حمایت می‌کند. اما قتل جمال خاشقجی نمایانگر بی‌اعتنایی فاحش به حقوق بشر و نوعی عقبگرد غم انگیز در امیدهای بسیاری از ما به رهبر جدید عربستان بود. ولیعهد عربستان و دولتش باید رویه خود را تغییر دهند و در غیر این صورت برای اینکه همکاری نزدیک چند دهه‌ای میان واشنگتن و ریاض ادامه یابد، باید رهبر جدیدی در عربستان روی کار بیاید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 10 دی 1397 - 12:57:57