نتانیاهو رئیس جمهور برزیل را تحت فشار قرار می دهد

شنبه 8 دی 1397 - 13:31:38
نتانیاهو رئیس جمهور برزیل را تحت فشار قرار می دهد

تهران - الکوثر : نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت رئیس جمهور منتخب برزیل را برای عمل به آنچه که درباره انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس اعلام کرد ، تحت فشار قرار خواهد داد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نتانیاهو گفت : ژایر بولسونارو رئیس جمهور منتخب برزیل را تحت فشار قرار خواهد داد تا به آنچه که اعلام کرد و بعدا از اعلام خود عقب نشینی کرد یعنی قصدش برای انتقال سفارت برزیل به قدس عمل کند. 
نتانیاهو اندکی قبل از دیدار با بولسونارو در گفتگو با روزنامه «یدیعوت احارانوت» این مطلب را اعلام کرد. اما بولسونارو در این دیدار هیچ اشاره ای به این تصمیم خود نکرده است. 
نتانیاهو پس از دیدار با بولسونارو این دیدار را تاریخی توصیف کرد و گفت : این نخستین بار است که نخست وزیر اسرائیل به برزیل سفر می کند و ما در صدد ایجاد ائتلافی بزرگ در اینجا با یک قدرت بزرگ هستیم.  
نتانیاهو در مراسم تحلیف بولسونارو که قرار است سه شنبه آینده در برازیلیا پایتخت این کشور برگزار شود، شرکت خواهد کرد. 
رئیس جمهور منتخب برزیل در اوائل این ماه به روزنامه عبری «یسرائیل هایوم» گفت که قصد دارد مثل گواتمالا و آمریکا سفارت کشورش را از تل آویو به قدس منتقل کند. اما یک هفته بعد اظهاراتش را پس گرفت و درباره این امر ابراز تردید کرد و گفت در این زمینه هنوز تصمیم گیری نشده است. 
از سوی دیگر یک منبع اسرائیلی هفته گذشته به شبکه ده تلویزیون اسرائیل گفت قرار است نتانیاهو در پایتخت برزیل با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره وضع سوریه گفتگو کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


شنبه 8 دی 1397 - 12:56:25