هادی العامری: حضور هیچ نیروی خارجی را در عراق نمی‌پذیریم

جمعه 7 دی 1397 - 17:37:28
هادی العامری: حضور هیچ نیروی خارجی را در عراق نمی‌پذیریم

بغداد- الکوثر: رئیس ائتلاف «الفتح» عراق با انتقاد از سفر مخفیانه رئیس جمهور آمریکا به این کشور از تهران به خاطر حمایت از عراق در نبرد حق علیه باطل تشکر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق در واکنش به سفر مخفیانه رئیس جمهور آمریکا به عراق گفت «حضور هیچ نیروی زمینی خارجی و حتی پایگاههای ثابت را در خاک عراق نمی‌پذیریم».

وبگاه شبکه «الفرات» عراق به نقل از العامری گزارش داد دولت عراق باید درخواستهای مربوط به بیرون راندن نیروهای خارجی و آمریکایی از این کشور را قبول کند.

وی در جریان سخنرانی خود در استان «صلاح الدین» به مناسبت چهارمین سالگرد «الضلوعیه» گفت که «بر سر حضور هیچ  نیروی [خارجی] حتی برای اهداف آموزشی توافق نکرده و نخواهیم کرد».

این مسئول عراقی از همه گروههای مقاومت اسلامی که قهرمانی را رقم زدند و مواضع ماندگار اتخاذ کردند، قدردانی کرد.
العامری همچنین از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از عراق در «نبرد حق علیه باطل و پشتیبانی از عراق و مردم عراق در نبردشان علیه تروریسم» تشکر کرد.
وی در پایان با اشاره به لزوم مبارزه با فساد در عراق، تأکید کرد که اگر مبارزه واقعی علیه فساد صورت نگیرد، عراق نیز رشد نخواهد کرد.

سفر ترامپ به عراق موجی از محکومیتها را از طرف شخصیتهای سیاسی و مذهبی عراق و سایر کشورها به همراه داشت که این اقدام را نقض حاکمیت بغداد توصیف کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 7 دی 1397 - 17:37:13