سفير عربستان در انگليس نيز برکنار شد

جمعه 7 دی 1397 - 0:25:17
سفير عربستان در انگليس نيز برکنار شد

تهران - الکوثر : محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود سفیر عربستان سعودی در انگلیس در اجرای  تغییراتی در کابینه رژیم سعودی و برکناری عادل الجبیر وزیر خارجه این رژیم ، نیز کنار گذاشته شد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، هنوز علت برکناری وی و فرد جایگزین ان اعلام نشده است اما گفته می شود بن نواف رابطه نزدیکی با عادل الجبیر وزیر خارجه معزول عربستان داشته است. 
سفارت عربستان در لندن یکی از سفارتخانه های فعال این کشور در رایزنی با مقامات غربی ارزیابی می شود ، این سفارتخانه بارها محل تجمع فعالان حقوق بشر و ضد جنگ و گروه های اسلامی در اعتراض به جنایات رژیم سعودی در یمن و دیگر جنایات این رژیم در قتل علما و فعالان مدنی و نیز صحنه اعتراض به حمایت رژیم سعودی از رژیم ال خلیفه در بحرین بود .
سفارت عربستان در لندن همچنین کانونی برای رایزنی به منظور فروش سلاح های انگلیسی به عربستان توصیف می شود تا جایی که انگلیس به عنوان دومین تامین کننده سلاح سعودی ها مطرح است و فعالان ضد جنگ  چندین تظاهرات نیز در اعتراض به فروش سلاح به عربستان برابر این سفارتخانه در لندن برگزار کردند . 
حضور یکی از کارکنان سابق سفارت عربستان در لندن در گروه ویژه قتل خاشقجی نام سفارت عربستان در لندن را با پرونده قتل فجیع این روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی پیوند زده است .
تغییرات گسترده در رژیم ال سعود در روزهای تعطیل کریسمس نیز خود سوال برانگیز شده است چرا که در این ایام رسانه های غربی به علت تعطیلات سال نو میلادی در حالت نیمه فعال به سر می برند . 
رسانه ها و تحلیل گران در انگلیس هنوز درباره ابعاد و علت تغییرات در کابینه رژیم سعودی واکنش نشان نداده اند .


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 7 دی 1397 - 0:18:37