يحيي السريع : متجاوزان سعودي به تعهدات خود پايبند نيستند

پنج شنبه 6 دی 1397 - 23:21:20
يحيي السريع : متجاوزان سعودي به تعهدات خود پايبند نيستند

تهران - الکوثر : سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد متجاوزان بارها قطعنامه هاي سازمان ملل متحد و توافق استکهلم را نقض کرده و در 24 ساعت گذشته 27 حمله هوایی به استانهای مختلف انجام داده اند.  

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یحیی السریع افزود : هواپیماهای جاسوسی متجاوزان سعودی همچنان به پرواز برفراز الحدیده و مناطق الصلیف ، کمران و العرج ادامه می دهند. 
وي اضافه کرد : توپخانه مزدوران در 24 ساعت گذشته ، 51 خمپاره به طرف مناطق مسکونی و مواضعی در الحدیده شلیک کرده است.  
وی از تحرکات شبانه متجاوزان و مزدوران آنها در جنوب و شرق منطقه الکوعی در منطقه صحرایی در الدریهمی در الحدیده خبر داد و گفت : نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تلاش مزدوران را برای پیشروی به طرف سیتی ماکس در خیابان صنعا در الحدیده که با پشتیبانی موشکی و توپخانه ای همراه بود ناکام گذاشتند و آن را دفع کردند.  
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت : نیروهای ارتش و کمیته های مردمی چند حمله مزدوران را در صعده ، مارب ، البقع ، نجران و حرض دفع کردند. 
یحیی السریع اضافه کرد : نیروهای ارتش و کمیته های مردمی تلفات و خسارات سنگینی به مزدوران سعودی که برای پیشروی در جبهه های مختلف تلاش می کردند وارد کردند. 
وی گفت نیروهای یمنی چند عملیات موفقیت آمیز را در پاسخ به تشدید حملات متجاوزان اجرا کردند از جمله مزدوران سعودی را در صبرین در «خب و الشعف» در استان جوف زمین گیر کردند. نیروهای یمنی همچنین چندین عملیات موفقیت آمیز در جبهه های تعز ، نهم ، البیضاء ، نجران و مجازه در عسیر اجرا کردند. 
وی تاکید کرد ادامه اقدامات متجاوزان و مزدوران آنها ، جدی نبودن و متعهد نبودن آنها را به قطعنامه های بین المللی و توافق استکهلم نشان می دهد. ما متجاوزان و مزدوران آنها را مسئول می دانیم و پیامدهای ادامه نقض آتش بس در الحدیده متوجه آنها خواهد بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 6 دی 1397 - 22:46:49