نخستین نشست کمیته نظارت بر آتش بس در الحدیده یمن

چهار شنبه 5 دی 1397 - 22:10:46
نخستین نشست کمیته نظارت بر آتش بس در الحدیده یمن

تهران- الکوثر: کمیته ای نظامی متشکل از دو طرف درگیری در یمن به ریاست سازمان ملل، اولین جلسه خود را در شهر الحدیده در غرب یمن برگزار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این کمیته نظامی با برگزاری اولین نشست خود در شهر الحدیده، به طور رسمی ماموریت خود را در جلوگیری از نقض آتش بس در الحدیده و نظارت بر عقب نشینی توافق شده از این شهر آغاز کرد.

کمی پیش از شروع این نشست، ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود به شهر الحدیده را ادامه داد و درگیری هایی میان مزدوران سعودی و نیروهای یمنی روی داد.

این اولین بار است که کمیته نظامی به ریاست سازمان ملل، نشستی را در شهر الحدیده برگزار می کند.

برگزاری این نشست، پس از ورود تیم ویژه سازمان ملل برای نظارت بر آتش بس در الحدیده صورت می گیرد.

این نشست پس از ورود تیم مزدوران وابسته به ریاض به مقر کمیته نظامی در شرق الحدیده با خودروی وابسته به سازمان ملل برگزار شد.

یک منبع محلی اعلام کرد برگزاری نشست کمیته نظامی در پی ادامه نقض آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز سعودی صورت گرفت.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای یمنی تاکید کرد ائتلاف متجاوز سعودی، طی بیست و چهار ساعت گذشته، 47 بار آتش بس را نقض کرد که 17 مورد آن، در زمان حضور تیم سازمان ملل در الحدیده اتفاق افتاد.

وی عربستان را متهم کرد که با شلیک 27 راکت، 29 حمله را در مناطق مسکونی اجرا کرده است.

ژنرال «پاتریک کیمارت» رئیس کمیته نظارت بر آتش بس سازمان ملل در الحدیده و تیم همراه او، در جریان میزان خسارت های وارده به بندرگاه الحدیده در نتیجه حملات ائتلاف سعودی به زیرساختهای این شهر و انبارهای وابسته به این بندر قرار گرفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 5 دی 1397 - 22:7:9