صهیونیست‌ها جان مسافران دو هواپیمای مسافربری را به خطر انداختند

چهار شنبه 5 دی 1397 - 20:2:38
صهیونیست‌ها جان مسافران دو هواپیمای مسافربری را به خطر انداختند

بیروت- الکوثر: وزیر خدمات عمومی و حمل و نقل لبنان از فاجعه‌ای که ممکن بود در زمان حمله هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه در لبنان رخ دهد، پرده برداشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه المنار، یوسف فنیانوس وزیر خدمات عمومی و حمل و نقل لبنان در گفتگوی تلفنی با سعد الحریری، نخست وزیر این کشور، او را در جریان فاجعه‌ای که ممکن بود در زمان حمله هوایی اسرائیل به سوریه  در  لبنان رخ دهد، قرار داد.

این وزیر لبنانی گفت: مسافران دو فروند هواپیمای غیرنظامی در آسمان لبنان به صورت معجزه آسایی از یک فاجعه جان سالم به در بردند و این زمانی بود که جنگنده‌های اسرائیلی از آسمان لبنان برای حمله با موشک به جنوب دمشق استفاده کرده بودند.

در این گفتگوی تلفنی دو طرف تصمیم گرفتند به سرعت شکوائیه‌ای را علیه اسرائیل به شورای امنیت ارائه کنند و حمایت از لبنان و غیرنظامیان را خواستار شوند. 

در رویداد مشابهی که چند ماه پیش اتفاق افتاد، یک فروند هواپیمای شناسایی روسیه از نوع ایل-20 هدف موشک هایی که برای مقابله با هواپیماهای مهاجم اسرائیلی بر فراز مدیترانه شلیک شده بود قرار گرفت و در دریا سقوط کرد. چنین اتفاقی ممکن بود شب گذشته برای دو هواپیمای مسافربری در آسمان لبنان بیفتد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 5 دی 1397 - 20:2:29