جزئیات حمله موشکی شب گذشته رژیم صهیونیستی به حومه دمشق

چهار شنبه 5 دی 1397 - 8:40:24
جزئیات حمله موشکی شب گذشته رژیم صهیونیستی به حومه دمشق

دمشق - الکوثر : ارتش سوریه در اطلاعیه ای با بیان اینکه اوضاع در شهر دمشق به حالت عادی بازگشته است اعلام کرد : سامانه پدافند هوایی ارتش با واکنش به موقع ، موشکهای دشمن را رهگیری و بیشتر آنها را منهدم کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در این بیانیه آمده است : شلیک موشک ها به خاک سوریه از جنگنده های صهیونیستی که حریم هوایی لبنان را نقص کردند صورت گرفته است .
برخی منابع خبری پیش از این اعلام کرده بودند رژیم صهیونیستی در حمله شبانه به دمشق بیش از ۲۰ فروند موشک کروز از ناو مستقر در مجاورت سواحل لبنان به سمت اهداف از پیش تعیین شده به پایتخت سوریه شلیک کرده است . 
ارتش سوریه در بیانیه اش افزود : در این حمله یک انبار مهمات هدف قرار گرفت و سه سرباز نیز زخمی شدند. 
رسانه های دولتی سوریه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کردند هواپیماهای جنگی اسرائیل روز سه شنبه با موشک به اهدافی نامشخص نزدیک دمشق حمله و سه سرباز سوری را زخمی کردند.  

این منبع نظامی گفت : پدافند هوایی ما با موشک های متخاصم که از هواپیماهای جنگی اسرائیل بر فراز سرزمین لبنان شلیک شد ، مقابله کرد و بیشتر آنها را پیش از رسیدن به اهدافشان هدف قرار داد.  

در حساب کاربری ارتش رژیم صهیونیستی در توئیتر آمده است : یک سامانه دفاع هوایی ارتش اسرائیل در واکنش به یک موشک ضدهواپیمای شلیک شده از سوریه فعال شد.  

گروه به اصطلاح دیده بان مخالف سوریه که در انگلیس مستقر است اعلام کرد موشک های اسرائیلی از فراز سرزمین لبنان شلیک شد و مناطقی در غرب و جنوب غرب دمشق مورد هدف قرار گرفت.  

این گروه مدعی شد شماری از موشک ها به انبارهای تسلیحات نیروهای حزب الله یا ایران اصابت کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری نشنال لبنان اعلام کرد هواپیماهای اسرائیلی بر فراز جنوب لبنان حملات ساختگی انجام دادند.  

برخی منابع خبری نیز اعلام کردند رژیم صهیونیستی در حمله شبانه خود به دمشق بیش از ۲۰ فروند موشک کروز از ناو مستقر در مجاورت سواحل لبنان به سمت اهداف از پیش تعیین شده به پایتخت سوریه شلیک کرد. 
جنگنده های صهیونیستی هم با پرواز بر فراز جنوب لبنان ، ماموریت گمراهی پدافند هوایی سوریه و لبنان را داشتند. 

در همین حال دشمن صهیونیستی اعلام کرد که یک فروند موشک از خاک سوریه به طرف فلسطین اشغالی شلیک شده است. 

یک منبع آگاه نیز گفت : در حملات رژیم صهیونستی به سوریه تاکنون چهار سرباز ارتش سوریه به شهادت رسیده اند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

 


چهار شنبه 5 دی 1397 - 8:37:3