از 10 موشک شلیک شده به اطراف دمشق 8 موشک منهدم شد+ فيلم

چهار شنبه 5 دی 1397 - 4:48:4

دمشق- الکوثر: از مجموع 10 موشک شلیک شده از جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوی مناطقی در حومه دمشق، 8 موشک توسط سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه منهدم شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع خبری سوری در شرح جزئیات و کیفیت حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در حومه دمشق اعلام کردند، طبق آخرین اطلاعات در این زمینه، سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه توانست 8 موشک از مجموع 10 موشک شلیک شده اسرائیلی را منهدم کند و دو موشک نیز به نزدیکی منطقه «الدیماس» در ریف دمشق اصابت کرد. شایعات مربوط هدف قرار گرفتن فرودگاه نظامی «المزه» نیز نادرست بوده است و اوضاع در این فرودگاه عادی است. به نظر می رسد یکی از اهداف حملات هوایی به دمشق، اتوبان دمشق- بیروت بوده است که سامانه پدافند هوایی سوریه مانع هدف قرار گرفتن این مسیر ارتباطی شد.

شواهد نشان می دهد جنگنده های رژیم صهیونیستی وارد حریم هوایی سوریه نشده اند بلکه با تجاوز به حریم هوایی لبنان، موشک هایشان را از آسمان لبنان شلیک کرده اند.

این اولین باری است که رژیم صهیونیستی پس از حادثه سرنگونی جنگنده روسی در سوریه، جنگنده های خود را در حریم هوایی لبنان به پرواز درمی آورد. سامانه دفاع هوایی اس 300 ارتش سوریه برای مقابله با این حمله فعال نشد و ارتش سوریه فقط از سامانه اس 200 برای مقابله با اهداف اسرائیلی استفاده است.

همچنین پدافند هوایی رژیم صهیونیستی برای مقابله با موشک ضدهوایی ارتش سوریه که وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شده بود مجبور شد سامانه ضدموشکی خود را فعال کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید  


چهار شنبه 5 دی 1397 - 4:47:52