نظامیان اسرائیلی روحیه خود را باخته اند

سه شنبه 4 دی 1397 - 14:39:5
نظامیان اسرائیلی روحیه خود را باخته اند

تهران- الکوثر: منابع نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به ضعیف شدن روحیه جنگندگی نظامیان این رژیم هشدار دادند خطر اصلی برای اسرائیل، بمب و موشکهای ایران نیست بلکه خطر حقیقی که اسرائیل را تهدید می‌کند سربازان و افسرانی هستند که روحیه خود را باخته اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه اینترنتی رای الیوم چاپ لندن؛ منابع عالیرتبه در دستگاه امنیتی تل آویو انتقادات شدیدی علیه عملکرد ژنرال گادی آیزنکوت رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل مطرح کردند. این منابع امنیتی تصریح کردند ارتش اسرائیل از سال 2011 تاکنون با شرایط خطرناکی مواجه شده است؛ زیرا از میزان جوانان اسرائیلی که جذب یگان‌های رزمی می‌شوند بسیار کاسته شده است و اکثر جوانان ترجیح می‌دهند خدمت در ارتش اسرائیل را در یگان‌های غیر رزمی انجام دهند، این منابع اسرائیلی همچنین تاکید کردند: این شرایط خطرناک همواره در حال گسترش است و ارتش اسرائیل در حال حاضر هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.


از سوی دیگر همین منابع افزودند: روحیه نظامیان اسرائیلی نیز بسیار کاهش یافته و در حال از بین رفتن است. این در حالی است که طبق قانون جذب نیرو در ارتش اسرائیل، جوانان اسرائیلی از سن هجده سالگی در ارتش جذب می‌شوند؛ بنابراین در حال حاضر مشکل اصلی و بسیار حساس که باید تصمیم گیرندگان و مقامات اسرائیلی را کمی تکان بدهد و خواب را از چشمان آنان بگیرد؛ همین مشکل از بین رفتن روحیه نظامیان اسرائیلی است؛ به طوری که خبرنگار امور نظامی به نقل از این منابع در تل آویو تاکید می‌کند امروز مهم‌ترین چالش پیش روی ارتش اسرائیل انجام کار‌هایی برای افزایش روحیه نظامیان جوان اسرائیلی است.
این منابع افزودند: در سخنرانی که آیزنکوت دیروز در مرکز چند جانبه هرتزلیا ایراد کرد نگرانی شدید وی از روحیه از دست رفته نظامیان اسرائیلی به خوبی نمایان است. این اظهارات وی تاکیدی بر کاهش تعداد سربازانی است که جذب یگان‌های رزمی می‌شوند. همچنین سربازان اسرائیلی پس از پایان مدت خدمت سربازی - که در اسرائیل سه سال است - دیگر خواهان ادامه خدمت به شکل نیروی دائمی نیستند. همچنین تعداد نظامیانی که در یگان‌های رزمی فعالیت می‌کنند از 79 درصد به 67 درصد کاهش یافته است.
این منابع همچنین افزودند: افسران ارتش نیز همانند گذشته نیستند، به طوری که در مدت زمان کوتاهی این افسران ارتش را رها خواهند کرد. این منابع همچنین فاش کردند: در نشست‌های دوره‌ای محرمانه که برگزار می‌شود فریاد‌های ژنرال‌های اسرائیلی به خوبی شنیده می‌شود که درباره خطر شرایط کنونی ارتش اسرائیل هشدار می‌دهند.


این منابع همچنین با اشاره به عملیات سپر شمال در شمال فلسطین اشغالی تاکید کردند: اسرائیل از چهار سال گذشته تاکنون از این تونل‌ها خبر داشت، اما هیچ اقدامی درباره این تونل‌ها انجام نداد. آویگدور لیبرمن وزیر سابق دفاع (جنگ) اسرائیل و یائیر لاپید رهبر حزب «آینده‌ای هم هست» حق داشتند با آغاز عملیات سپر شمال مخالف کنند، زیرا این عملیات امنیت و امید و آرزو‌های شهرک نشینان را در شهرک‌های اطراف نوار غزه از بین می‌برد.
این منابع همچنین فاش کردند: تونل‌های شمال که اسرائیلی‌ها آن را متعلق به حزب الله لبنان می‌دانند، کیفیت تونل‌های نوار غزه را ندارد و به اندازه آن‌ها پیشرفته نیست، و ارتش اسرائیل می‌توانست در زمان دیگری به این تونل‌ها بپردازد، اما ظاهرا آنطور که روزنامه‌های عبری زبان نیز نوشتند: مقامات سیاسی و امنیتی تل آویو می‌خواهند رعب و وحشت را در دل اسرائیلی‌ها بیندازند و استفاده‌های خود را از آن ببرند. خطر اصلی، بمب و موشکهای ایران نیست بلکه خطر حقیقی که اسرائیل را تهدید می‌کند سربازان و افسرانی هستند که روحیه خود را باخته اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 4 دی 1397 - 14:38:32