جریان های سیاسی عراق درگذشت آیت الله شاهرودی را تسلیت گفتند

سه شنبه 4 دی 1397 - 7:36:29
جریان های سیاسی عراق درگذشت آیت الله شاهرودی را تسلیت گفتند

بغداد- الکوثر: جریان‌های سیاسی عراق با انتشار اطلاعیه های جداگانه ای درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سه جریان سیاسی عراقی حزب الدعوه اسلامی؛ عصائب اهل حق به ریاست شیخ قیس الخزعلی و النجباء به ریاست شیخ اکرم الکعبی در اطلاعیه های جداگانه ای رحلت آیت الله شاهرودی را تسلیت گفتند. جریان سیاسی النجباء نیز سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در بیانیه ای درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلح نظام ایران را تسلیت گفت.
در این بیانیه آمده است: جنبش عصائب اهل الحق درگذشت آیت الله العظمی سید محمود هاشمی شاهرودی قدس سره الشریف را که بیست و چهارم دسامبر 2018 دار فانی را وداع گفت تسلیت می گوید. در حالی این جنبش درگذشت این عالم ربانی را تسلیت می گوید که انسان و عالمی را به یاد می آورد که به دین و آرمانهای خود و جهان اسلام خدمات ارزشمندی ارائه کرد، استاد و دانشمند و محققی که بسیاری از محضر او بهره مند شدند. او کسی بود که در جایگاه علم و حوزه های علمیه در نجف اشرف متولد شد، پرورش یافت و تحصیل کرد و از رهنمودهای شهید آیت الله سید محمد باقر صدر قدس سره و علمای فاضل دیگر بهره مند شد.
در ادامه بیانیه آمده است: نمی توان خطی را که این عالم فقید در جهاد و مقاومت ترسیم کرد و شعار اسلام ناب محمدی را در مراحل مقابله با استکبار جهانی بالا برد نادیده گرفت. آیت الله العظمی سید محمود هاشمی شاهرودی مسیری جاویدان را ترسیم کرد و میراثی گرانبها را برای نسلهای آینده برای استفاده از آن در جهت خدمت به اسلام ناب محمدی باقی گذاشت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 4 دی 1397 - 7:36:22