ابراز نگرانی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی از امنیت شهرک نشینان

دو شنبه 3 دی 1397 - 12:28:26
ابراز نگرانی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی از امنیت شهرک نشینان

تهران- الکوثر: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه می‌تواند عملیات نظامی بزرگی علیه نوار غزه اجرا کند، اذعان کرد که صهیونیست‌های نزدیک غزه برای مدت‌های طولانی است که احساس امنیت ندارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی با هشدار درباره وخیم‌تر شدن اوضاع در نوار غزه، گفت، تصمیم اجرای عملیات نظامی بزرگ علیه این منطقه باید بر اساس منطق و نه احساسات، صورت گیرد.

آیزنکوت که آخرین روزهای حضور در این سمت را طی می‌کند، حین سخنرانی در اندیشکده میان‌رشته‌ای «هرتزلیا» گفت: «اسرائیل بازه وسیعی از گزینه‌های در دسترس برای مقابله با غزه را دارد. سوال اینجاست که آیا عملیات نظامی بزرگی را (علیه غزه) آغاز کنیم یا گزینه دیگری را انتخاب کنیم».

به نوشته وبگاه نشریه «یدیعوت آحرونوت» وی با بیان اینکه احتمال متوسل‌شدن به گزینه نظامی علیه مقاومت در غزه نیز وجود دارد، توضیح داد: «فعلا ما تصمیم گرفته‌ایم گزینه دیگری (به‌جای اقدام نظامی) را انتخاب کنیم که به‌نظر ما بهترین نتیجه را دارد. (ولی) ما ابایی نداریم که از قوه قهریّه نیز استفاده کنیم اما این کار باید عاقلانه انجام شود».

این مقام نظامی صهیونیست همچنین افزود: «استفاده از قوه قهریّه در غزه متعاقبا منجر به این سوالات می‌شود که آیا هرگز می‌توان دوباره این منطقه را بازسازی کرد. با اینکه غزه را یک سازمان تروریستی اداره می‌کند که قصد نابودی اسرائیل را دارد ولی آنها مسئول جان دو میلیون ساکن (غزه) هستند».

آیزنکوت در واکنش به انتقادات دیگر مقامات صهیونیست از اقدام خود برای صدور مجوز ورود حمایت‌های مالی قطر به غزه، تصریح کرد: «دولت‌ها و سازمان‌ها را نمی‌توان از توسعه متعارف باز داشت... (ولی) ما توانسته‌ایم قاچاق تسلیحات پیشرفته به داخل غزه را متوقف کنیم».

وی همچنین اذعان کرد که ساکنان شهرک‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین نزدیک نوار غزه احساس امنیت ندارند و طی ماه‌ها و سال‌های گذشته در حس ترس و ناامنی مداوم زندگی کرده‌اند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تکرار ادعاهای قبلی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: «ایرانی‌ها تلاش می‌کنند که نیروهای بیشتری در سوریه مستقر شود ولی ارتش اسرائیل در حال مقابله با آن است».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» آیزنکوت با تشبیه تهدید ایران علیه اسرائیل در سوریه به «کوه یخ» ادعا کرد: «چیزی که دیده نمی‌شود و بیشترین اقدامات ارتش (اسرائیل) را به خود مشغول کرده، ابعاد متعدد تهدید ایران است».

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که نگرانی اصلی ارتش رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته، تلاش ایران برای تثبیت حضور نظامی خود در سوریه بوده زیرا تهران قصد دارد جبهه دومی علیه اسرائیل بعد از جبهه اول که لبنان است، بگشاید.

این مقام صهیونیست همچنین در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه، گفت این اقدام حائز اهمیت است، اما نباید در مورد تبعات آن مبالغه کرد (جزئیات بیشتر).

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا آخر هفته پیش در بیانیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد که تمام نظامیان این کشور بزودی سوریه را ترک می‌کنند. به نوشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با تصمیم ترامپ مخالف است، اما ترجیح داده که به صورت علنی علیه ترامپ موضع‌گیری نکند.

صهیونیست‌ها در حدود هشت سالی که از جنگ سوریه می‌گذرد، صدها بار حریم هوایی سوریه را نقض کرده و مناطق مختلف این کشور را هدف قرار داده‌اند. تل‌آویو مدعی است که این حملات با هدف مقابله با تبدیل سوریه به جبهه تازه‌ای علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.


دو شنبه 3 دی 1397 - 12:20:29