چه کشورهایی مخالف توافق آتش بس در یمن هستند؟

یک شنبه 2 دی 1397 - 12:47:18
چه کشورهایی مخالف توافق آتش بس در یمن هستند؟

بیروت- الکوثر: رئیس شورای عالی انقلاب یمن تأکید کرد آمریکا و عربستان سعودی به دنبال به شکست کشاندن توافق اخیر یمنی ها در سوئد هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد علی حوثی در صفحه توییتر خود نوشت: عقب نشینی آمریکا از سوریه، موضوع مثبتی است و پیامهایی نیز برای جنگ در یمن دارد اما فاش می کند که ادامه جنگ آمریکا با آنچه که خطر نفوذ ایران نامیده، تنها فریبی برای مقابله با هر انتقادی از واشنگتن به دلیل هم پیمانی (با متجاوزان) و ایجاد گرسنگی در یمن است... آمریکا از مقابل خطر ایران در سوریه و ضربات موشکی مستقیم ایران در سوریه عقب نشینی کرده است و به زعم و گمانش برای مقابله با ایران به یمن می رود. 
وی در توئیت دیگری نوشت: آمریکا در پیش نویس قطعنامه پیشنهادی انگلیس درباره یمن که وزیر خارجه انگلیس آن را به شورای امنیت داد کارشکنی کرد.
محمد علی الحوثی در این توئیت افزود: همین کارشکنی تأیید می کند واشنگتن به همراه متحدان سعودی، اماراتی و دیگر اعضای ائتلاف متجاوز به یمن، طرحی برای تشدید تنش آفرینی د ر یمن و زیر پا گذاشتن مصوبات توافق استکهلم برای به شکست کشاندن صلح دارند. این طرف ها به جای حمایت از این توافق به دنبال به شکست کشاندن آن هستند. ما این طرف ها را مسئول شکست این توافق می دانیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 2 دی 1397 - 12:46:55