سه شهيد و بيش از 40 زخمي در تظاهرات بازگشت در نوار غزه

شنبه 1 دی 1397 - 1:9:28
سه شهيد و بيش از 40 زخمي در تظاهرات بازگشت در نوار غزه

تهران - الکوثر : در سی و نهمین تظاهرات بازگشت در نوار غزه ، سه فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 40 نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در سی‌ ونهمین تظاهرات بزرگ بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه با عنوان "وفاداری به قهرمانان مقاومت در کرانه باختری"، سه فلسطینی از جمله یک نوجوان 16 ساله به شهادت رسیدند و ده ها نفر نیز به ضرب گلوله و استنشاق گاز اشک آور مصدوم شدند. 
این جمعه نیز مانند جمعه های پیشین ، نوار غزه شاهد دلاوری های جوانانی بود که با مشارکت در تظاهرات بازگشت با مقاومت و قهرمانان مقاومت در کرانه باختری ابراز همبستگی کردند. هزاران تظاهر کننده فلسطینی به فراخوان هیئت برگزار کننده تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه لبیک گفتند و به سوی پنج اردوگاه مستقر در امتداد مرزهای شرقی نوار غزه حرکت کردند.

مثل همیشه نظامیان اشغالگر به سوی این تظاهرات تیراندازی و گاز اشک آور شلیک کردند که بر اثر آن تا کنون سه فلسطینی از جمله یک نوجوان 16 ساله شهید و حددوا 40 نفر زخمی شده اند.

نظامیان صهیونیست همچنین یک روزنامه نگار را در منطقه الوسطی در شرق اردوگاه البریج و یک امدادگر را نیز در شرق نوار غزه هدف قرار دادند. گروه های فلسطینی و هیئت ملی برگزار کننده تظاهرات بازگشت تأکید کردند این تظاهرات به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد. این هیئت روز جمعه آینده را با عنوان "هرگز از حقوق قانونی خود چشم پوشی نمی کنیم" نامگذاری کردند تا اعلام کنند هر گونه پیشنهادی را که به انتظارات و نیازهای ملت فلسطین پاسخ ندهد نخواهند پذیرفت و معاوضه هر گونه طرح های بشردوستانه با حقوق ملی و سیاسی ملت فلسطین را محکوم می کنند و از این رو تظاهرات روز جمعه آینده مانند جمعه های پیشین به قوت خود باقی است.

این هیئت جهانیان را به حمایت و یاری ملت فلسطین و متوقف کردن حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در کرانه باختری فرا خواند و بار دیگر بر ضرورت تداوم تظاهرات مسالمت آمیز در کنار مقاومت مسلحانه تا رسیدن به همه حقوق ملت فلسطین تأکید کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


شنبه 1 دی 1397 - 0:56:41