معارض سعودی علت اصلی ترور خاشقجی را بیان کرد !

پنج شنبه 29 آذر 1397 - 18:47:40
معارض سعودی علت اصلی ترور خاشقجی را بیان کرد !

تهران - الکوثر : دبیر کل جنبش معارض الکرامه عربستان در تحلیل علت حقیقی ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی منتقد آل سعود گفت خاشقجی به علت عدول از برخی مواضع و اقدامات که به نفع یک گروه خاص و علیه مردم عربستان صورت می گرفت و همچنین به این علت که به دنبال تغییر در ساختار حاکم بر عربستان بود ، ترور شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «معن الجربا» دبیر کل جنبش معارض الکرامه در عربستان سعودی در مصاحبه ای به علت حقیقی ترور وحشیانه و غیر انسانی جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی منتقد آل سعود توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در دوم اکتبر در کنسولگری عربستان در استانبول پرداخت. 
الجربا در آغاز این مصاحبه گفت : ظاهرا باورهای جمال خاشقجی در آخرین روزهای عمرش تغییر کرده بود و چه بسا سعی داشت بسیاری مواضع و اقداماتی را که در زمان حضور در دستگاه اطلاعاتی عربستان به نفع یک گروه خاص و ستم علیه مردم عربستان انجام داده بود بپوشاند. 
الجربا گفت : جمال خاشقجی که با اعضای ناراضی خاندان حاکم عربستان، روشنفکران، بازرگانان، روحانیون و حتی نیروهای مسلح و امنیتی این کشور ارتباط داشت و دبیر اتاق عملیاتی بود که برای تغییر وضعیت فعلی عربستان از طریق اجرای اصلاحات و تغییر ساختار نظام حاکم زمینه چینی می کرد. این اتاق عملیات تلاش می کرد با این اصلاحات حکومت را به راه درست کشانده و باعث برقراری صلح و ثبات در داخل کشور و برقراری روابط دوستانه با کشورهای عربی و اسلامی و دور کردن هرج و مرج از این کشور شود. 
الجربا در ادامه گفت : این اتاق عملیات که مقر آن در واشنگتن قرار داشت، از حمایت برخی محافل غربی صاحب نفوذ برخوردار بود که بن سلمان با اقدامات خود آنها را نادیده گرفته یا به آنها اهانت کرده بود. 
دبیر کل جنبش الکرامه عربستان با اشاره به جراد کوشنر داماد دونالد ترامپ گفت : اگر نفوذی ها در کاخ سفید دخالت نمی کردند و جزئیات را به بن سلمان نمی گفتند ، این عملیات به موفقیت می رسید و چنین پایان هولناکی برای جمال خاشقجی رقم نمی خورد، ترور خاشقجی در نتیجه به تقابل آمریکا و موسسات این کشور با ترامپ و اطرافیان وی منجر شد که سعی دارند منافع شخصی را پیش از منافع آمریکا تحقق بخشند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 29 آذر 1397 - 18:40:50