دفع حملات تروریستهای داعش به میادین نفتی شمال بغداد

پنج شنبه 29 آذر 1397 - 18:57:10
 دفع حملات تروریستهای داعش به میادین نفتی شمال بغداد

بغداد - الکوثر : فرمانده عملیات صلاح الدین در شمال عراق از ناکامی حمله عناصر داعش به مقرهای ارتش عراق در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «جمعة عناد سعدون» فرمانده عملیات صلاح الدین روز پنجشنبه اعلام کرد: درعملیات ارتش عراق ضد حمله شش عنصر تروریستی داعش که قصد داشتند از سلسله جبال «حمرین» به مواضع ارتش در میادین نفتی «علاس» نفوذ  کنند، سه نفر از آنان به هلاکت رسید. 

به گفته سعدون ، عناصر داعش قصد داشتند با سوء استفاده از وضعیت نامساعد جوی ، بر میادین علاس مسلط شوند و لوله‌های نفت را به آتش بکشند. 

براساس این گزارش ،  بخش غربی علاس دچار حریق شد و نیروهای عراقی در تلاش بودند که آن را خاموش کنند. 

نهاد موسوم به «مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی» عراق هم در بیانیه‌ای از بازداشت دو فرد تروریستی تحت تعقیب توسط  یگانهای اطلاعاتی و امنیتی میدانی  این کشور در ورودیهای بغداد خبر داد و اعلام کرد : این تروریستها قصد داشتند از طریق ایست‌ و بازرسی امنیتی در منطقه «التاجی» وارد بغداد شوند. 

«سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق نیز با اشاره به اقدام نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در بازداشت دو متهم تروریستی  گفت : یکی از این تروریستها در حال گردآوری اطلاعات از سرویسهای امنیتی بود و عنصر دوم نیز یکی از عناصر حاضر در داعش بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 29 آذر 1397 - 17:55:15

دسته بندی :