کودکان فلسطینی ، قربانی تمامیت خواهی نتانیاهو و ترامپ

پنج شنبه 29 آذر 1397 - 19:31:56
کودکان فلسطینی ، قربانی تمامیت خواهی نتانیاهو و ترامپ

تهران - الکوثر : کودکان فلسطینی بی گناه ترین قربانیان تمامیت خواهی بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ویژگی های شخصیتی رهبران یکی از مهمترین فاکتورها در تصمیم سازی های سیاست خارجی است. در واقع ، روانشناسی سیاسی رهبران عامل مهمی در انتخاب نوع راهبردها در سیاست خارجی است. 

بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ را می توان از جمله اشخاصی دانست که ویژگی های شخصیتی آنها بیش از هر عامل دیگری در سیاست خارجی اسرائیل و آمریکا تأثیر دارد. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نیز در زمره این اشخاص قرار دارد. 

دونالد ترامپ طرح «معامله قرن» را بدون در نظر گرفتن واقعیت های تاریخی، مذهبی و میدانی کنونی درباره کشمکش اسرائیل – فلسطین پیگیری می کند. 

یکی از اجزاء اصلی این طرح نیز تغییر کامل هویت قدس و تقدیم آن به اسرائیل است، اما این موضوعی نیست که فلسطینی ها آنرا بپذیرند زیرا قدس بخش جدایی ناپذیری از هویت مذهبی و تاریخی فلسطین است. از این رو، پس از اعلام غیرمستقیم طرح معامله قرن در ششم دسامبر 2017، مخالفت گروههای فلسطینی با این طرح اعلام و ابراز شد.

یکی از اشکال این مخالفت نیز برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در سرزمین های اشغالی بود. 

با این حال، بنیامین نتانیاهو که شخصیتی «خودشیفته»، «تمامیت خواه» و «جنگ طلبی» دارد، سرکوب خشن اعتراض های مسالمت آمیز مردمی را در پیش گرفت. در اثر این سیاست، از مارس 2018 تاکنون حدود 250 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 26 هزار نفر نیز زخمی شده اند. 

موضوع تلخ تر این است که یک ششم شهدای تظاهرات بازگشت را کودکان تشکیل می دهند، بدون اینکه جُرمی مرتکب شده باشند.

مطابق گزارش مرکز مطالعات و مستندسازی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین، از آغاز سال جاری میلادی تاکنون 54 کودک فلسطینی و از آغاز تظاهرات بازگشت نیز 44 کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده‌ اند. 

طی همین دوره، نیروهای اسرائیلی بیش از 900 کودک فلسطینی را بازداشت کرده اند که تقریباً 230 نفر از آنها در زندان ها و در شرایط غیرانسانی به سر می برند. 

دونالد ترامپ و دولت آمریکا در این جنایت سهم بسزایی دارند زیرا با حمایت از اسرائیل در شورای امنیت عملاً برای این جنایت های نتانیاهو و رژیم اسرائیل مصونیت قائل شده اند. 

بدون شک، یکی از تلخ ترین صحنه های جنایت اسرائیل علیه کودکان فلسطینی در اول اکتبر سال 2000 رخ داد، زمانی که «محمد الدوره»، نوجوان 12 ساله فلسطینی در حالی که پشت پدرش پنهان شده بود، با گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید و تصاویر این جنایت از شبکه های مختلف پخش شد. 

این جنایت اسرائیل، «محمد الدوره» را به نماد مقاومت و روز کودکان بی گناه فلسطینی تبدیل کرد. در جنگ 22 روزه سال 2008 نیز کشتار کودکان فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی سبب شد عنوان «رژیم کودک کُش» توسط رسانه ها به اسرائیل داده شود. 

کودکان در شرایطی قربانیان سیاست های ترامپ و نتانیاهو هستند که تهدیدی برای نظامیان اسرائیلی نداشته اند. از سوی دیگر، کودکان فلسطینی در شرایطی به خصوص در یک سال اخیر قربانی جنایت های اسرائیل شده اند که «مخاصمه مسلحانه ای» رخ نداد بلکه صرفاً تظاهرات مسالمت آمیزی توسط مردم و گروههای فلسطینی برگزار شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 29 آذر 1397 - 17:8:49