زمینه‌چینی یک عضو کابینه مستعفی هادی برای نقض توافق سوئد

شنبه 24 آذر 1397 - 8:51:48
زمینه‌چینی یک عضو کابینه مستعفی هادی برای نقض توافق سوئد

تهران- الکوثر: وزیر کشور دولت مستعفی یمن توافق حاصل شده در سوئد را پیروزی برای انصارالله و دولت نجات ملی خواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   به رغم اینکه رسانه‌های سعودی و اماراتی و به تبع آن رسانه‌های دولت مستعفی یمن طی ۲۴ ساعت گذشته توافق سوئد را پیروزی خود دانسته‌اند، یکی از وزرای کابینه مستعفی نظر دیگری دارد.

«احمد المیسری»، وزیر کشور در کابینه دولت «احمد بن دغر»، نخست وزیر دولت مستعفی گفت که نباید بیش از حد به توافق حاصل شده خوش‌بیش بین بود.

او در گفت‌وگو با یک روزنامه محلی در عدن مدعی شد که نیروهای انصارالله و دولت نجات ملی به این توافق ملزم نخواهند بود و توافق‌های حاصل شده به این دولت «ثبات و عمر» زیاد خواهد داد.

وزیر کشور دولت مستعفی با تکرار اظهارات سعودی‌ها و اماراتی‌ها مدعی است که دولت نجات ملی و انصارالله در آستانه شکست بودند ولی توافق سوئد برای آن پیروزی شد.

او با اهانت به یمنی‌ها گفت: «هر یمنی‌ای که [انصارالله] حوثی را باور کند، چهارپایی است که مستحق سواری دادن به آن‌هاست».

المیسری همچنین از اینکه سعودی‌ها و اماراتی‌ها تن به این توافق داده و آن را قبول کردند، «شدیدا» ابراز تأسف کرد و گفت که آن‌ها در همه چیز به دولت مستعفی فشار می‌آوردند چرا در قضیه توافق فشار بر دولت نجات ملی متوقف شد.

توافق سوئد بعد از گذشت یک هفته از آغاز چهارمین دور گفت‌وگوهای یمن به میزبانی استکهلم دیروز پنجشنبه (۲۲ آذر) حاصل شد و هیأت دولت نجات ملی یمن و هیأت دولت مستعفی بر سر آتش بس در استان الحدیده و تبادل اسرای به توافق رسیدند.


شنبه 24 آذر 1397 - 8:29:22