عطوان: مقاومت، غزه و کرانه باختری را متحد کرد

جمعه 23 آذر 1397 - 14:22:26
عطوان: مقاومت، غزه و کرانه باختری را متحد کرد

تهران- الکوثر: میانجی گری های مصر نتوانست همبستگی را به کرانه غربی و نوار غزه باز گرداند اما مقاومت، غزه و کرانه باختری را متحد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبد الباری عطوان سردبیر ­روزنامه الکترونیکی رای الیوم که در لندن بروز می شود نوشت: مهمترین نتیجه ای که از عملیات مقاومت مسلحانه در کرانه غربی اشغالی در این روزها می توان گرفت این است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که خود را به برخی کشورهای عربی در منطقه خلیج فارس و آفریقا اینگونه نشان می دهد که قادر است از آنها حفاظت کند و تجربیات امنیتی در اختیارشان بگذارد تا کرسی قدرتشان را حفظ و قیامهای مردمی را سرکوب کنند، اکنون نمی تواند از شهرک نشینان خود حفاظت و امنیت و ثبات را برای آنها برقرار کند. 
مردان مقاومت در کرانه باختری از شهید اشرف نعالوه مجری عملیات «برکان» گرفته تا صالح عمر البرغوثی مجری عملیات « عوفرا » وهمکار سومشان که از عملیات « عوفرا » جان سالم به در برد، در عمل ثابت کردند کالای امنیتی که نتانیاهو در برابر دوستان جدید عربش به آن می بالد کالای کاملا تقلبی و غیر قابل بازار یابی است. 
همه نهادهای امنیتی اسرائیل به همراه یگان های ویژه ارتش اسرائیل و مجهز به جدیدترین تجهیزات و ستون پنجم طولانی از میان مزدوران جاسوس، شصت و شش روز در جستجوی اشرف نعالوه جوان عضو مقاومت بودند اما در این زمینه هیچ پیشرفتی نداشتند و بعید نیست نیروهای امنیتی فلسطینی که در خدمت اشغالگران مشغول فعالیت هستند در چارچوپ توافقها برای هماهنگی امنیتی جای وی را در اردوگاه آوارگان فلسطینی در شرق شهر نابلس شناسایی کرده و اطلاعاتش را در اختیار اسرائیلی ها قرار داده باشند. 
همه دیدارهای دو جانبه و میانجیگریهای مصر طی سالها نتوانست همبستگی را به کرانه غربی و نوار غزه باز گرداند اما این مقاومت است که وحدت را به سرزمینش قدرتمندتر از هر زمان دیگر به دست جوانان کم سن و سال باز می گرداند. این جوانان به بیانیه ها و اظهارات آتشین باور ندارند بلکه به عمل مقاومت ایمان دارند. 
کرانه باختری مثل فیل غول پیکری است که شاید حرکتش کُند باشد اما اگر قیام کند همه چیز را پیش روی خود در هم می شکند و کنترل آن دشوار است یا اینکه مثل شتر عربی اصیلی است که دارای نفسی طولانی است، صبر می کند و تحمل دارد اما آنگاه که بخواهد از کسانی که به آن توهین کردند انتقام بگیرد انتقامش سخت ونامحدود است.
آنچه در کرانه باختری شاهد هستیم انقلاب انتقامجویانه علیه سلسله اهانت های طولانی مدت رژیم اشغالگر و نیروهایش و پاسخی قوی به همه کسانی است که ملت فلسطین را از محاسباتشان حذف و از آنها عبور کردند و با اشغالگر دوست شدند و آن را متحد و حامی خود به شمار آوردند. 
ساکنان شجاع کرانه باختری نه تنها علیه ظلم و ستم اسرائیلی ها قیام می کنند بلکه علیه تشکیلات خودگردانی که از طرف همه فلسطینیها حرف می زنند، نیز قیام می کنند و به همه اهانتهای اسرائیل پاسخ می دهند که آخرین آن یورش به خبرگزاری آن (وفا) و محاصره وزارت دارائی بوده که با هماهنگی امنیتی بیشتر و همکاری با اشغالگران و نهادهای وابسته به آن انجام گرفت. 
فصل مشترک در همه عملیات اخیر مقاومت این است که شهرک نشینان و نظامیان اسرائیلی را که از آنها حفاظت می کنند، هدف قرار دادند و بدین سان پیامی محکم به آنها و مسئولانشان که در سرزمین های فلسطینی از آنها متنفرند و حضورشان را غیر قانونی می دانند، مخابره کردند. این شهرک نشینان چنانچه بخواهند جانشان حفظ شود باید هر چه سریعتر این شهرکها را ترک کنند. 
جنبش مقاومت اسلامی «حماس» که مسئولیت عملیات «برکان» و «عوفرا» را بر عهده گرفت، اعلام کرد به مناسبت سی و یکمین سالگرد تاسیس آن، این عملیات را به اجرا در آورده است. گردانهای « القسام» شاخه نظامی حماس تهدید کرد دشمن نباید رویای امنیت و ثبات را در کرانه غربی قهرمان ما در سر داشته باشد چرا که کرانه باختری آتش زیر خاکستری است که اشغالگر را می سوزاند و از جایی که انتظار ندارد ضربه مردان آزاده اش را خواهد چشید.


جمعه 23 آذر 1397 - 14:15:47