جستجوی کشتی «تایتانیک» پوششی برای عملیات نیروی دریایی آمریکا بود

پنج شنبه 22 آذر 1397 - 11:59:25
جستجوی کشتی «تایتانیک» پوششی برای عملیات نیروی دریایی آمریکا بود

تهران- الکوثر: افشاگری های جدید نشان می‌دهد جستجو برای یافتن کشتی غرق شده «تایتانیک» در اقیانوس اطلس در واقع پوششی برای عملیات نیروی دریایی آمریکا بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این افشاگری ها نشان می دهد ماموریت جستجو برای یافتن بقایای کشتی غرق شده «تایتانیک» که به سرپرستی اقیانوس نورد «رابرت بالارد» انجام می شد، متوقف گردید تا مسئولان این پروژه ماموریت دیگری را که نیروی دریایی آمریکا برعهده آنها گذاشته بود اجرا کنند. 

بر اساس گزارش شبکه سی بی اس در این خصوص‏، بالارد خودش نیز در ناوگان دریایی خدمت می کرد و ماموریت های مختلفی در زمان جنگ سرد انجام داده بود. در سال 1982 او روی دستگاه جدید خود به منظور تحقیقات زیردریایی کار می کرد. او آرزو داشت که کشتی تایتانیک غرق شده را پیدا کند.
نیروی دریایی ایده وی را به شرطی پذیرفت که با کمک دستگاهش همچنین دو زیردریایی آمریکایی Thresher  و Scorpion را که در دهه 1960 غرق شده بودند پیدا کند. در آمریکا نگران بودند که زیردریایی اتمی Scorpion توسط ملوانان اتحاد شوروی کشف شود برای همین عملیات بسیار سری انجام می شد.

بالارد بعد از انجام ماموریتش برای نیروی دریایی آمریکا فقط 12 روز برای پیدا کردن تایتانیک وقت داشت. او 4 روز مانده به پایان ماموریتش توانست بقایای کشتی را پیدا کند. به گفته ی او تیمش بسیار خوشحال شدند اما خیلی زود همه چیز عوض شد.
او شرح داد: «ما فهمیدیم که خوشحالی مان مانند رقصیدن روی قبر کسی است. تصمیم گرفتیم که با احترام با کشته شدگان برخورد کنیم. ما قول دادیم که هیچ چیزی از کشتی برنداریم». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 22 آذر 1397 - 11:59:13