تکاپوی عراق برای معاف شدن از تحریم‌ها علیه ایران

سه شنبه 20 آذر 1397 - 22:32:0
تکاپوی عراق برای معاف شدن از تحریم‌ها علیه ایران

بغداد- الکوثر: نخست وزیر عراق اعلام کرده است به زودی هیئتی را به آمریکا خواهد فرستاد تا برای دریافت معافیت از تحریم‌های ایران مذاکره کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه المیادین به نقل از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اعلام کرد او به زودی هیئتی را از عراق به آمریکا خواهد فرستاد تا برای ادامه واردات گاز از ایران و دریافت معافیت از تحریم‌های ایران، با مقامات آمریکایی گفتگو کند.

منابع عراقی می‌گویند که موضوع صادرات گاز ایران به عراق محور اصلی گفت‌وگوی هیات اعزامی عراق به آمریکا خواهد بود.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق هم اخیرا از آمریکا خواسته تا عراق را از تحریم‌های ایران مستثنی کند، به خصوص اینکه این تصمیم سازمان ملل نیست، بلکه تصمیم فردی و خاص ترامپ است.

عراق معافیت رسمی از تحریم‌های نفتی آمریکا علی‌رغم مبادلات تجاری گسترده با ایران و وابستگی به واردات گاز طبیعی این کشور برای تولید برق دریافت کرد. این معافیت به بغداد اجازه خواهد داد تا سطحی از روابط تجاری با ایران را برای حفظ تولید برق و واردات گاز طبیعی حفظ کند.

برایان هوک نماینده رئیس کارگروه  ایران در وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفته بود که عراق به انرژی مورد نیازش از ایران برای تولید و عرضه برق دسترسی خواهد داشت.

در همین حال ریک پری، وزیر انرژی آمریکا روز سه شنبه در دیدار با نخست‌ وزیر عراق بر حمایت کشورش از تقویت ثبات و نیز پروژه بازسازی و توسعه اقتصادی در عراق تأکید کرده است!

 وزیر انرژی آمریکا همچنین از آمادگی برای مشارکت و حمایت از بخش‌های مرتبط با انرژی، برق و نفت طبق برنامه ها و اولویت‌های دولت عراق سخن گفته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 20 آذر 1397 - 22:31:47