دولت مستعفی یمن برای متوقف کردن امارات دست به دامان آمریکا شد!

سه شنبه 20 آذر 1397 - 21:40:46
دولت مستعفی یمن برای متوقف کردن امارات دست به دامان آمریکا شد!

صنعا- الکوثر: مقام‌های ارشد دولت مستعفی یمن طی دیداری که اخیرا با سفیر آمریکا در این کشور داشته‌اند، از او خواسته‌اند که واشنگتن برای جلوگیری از نفوذ اماراتی‌ها در جنوب یمن دست به کار شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یکی از رسانه‌های یمنی روز سه‌شنبه نوشت دولت مستعفی این کشور از آمریکا خواسته است جلوی اقدامات و نفوذ اماراتی‌ها در جنوب یمن را بگیرد.

وبگاه یمنی «یمن نت» به نقل از «منابع اختصاصی» مدعی شد که «معین عبدالملک»، نخست وزیر دولت مستعفی و «علی محسن صالح»، معاونِ «منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن در دیداری که با «متئو توئلر»، سفیر آمریکا در این کشور داشته‌اند، او را در جریان نفوذ امارات در شهر عدن و سایر استان‌هایی که تحت کنترل دولت مستعفی است، قرار داده و از تاثیرات این نفوذ بر این دولت گفته‌اند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود همچنین گفته اند که آمریکایی‌ها با سعودی‌ها در مورد کمک به دولت مستعفی جهت گسترش محدوده اعمال نفوذ آن در مناطقی که اخیرا به کنترل خود درآورده‌اند، گفت‌وگوهایی داشته‌اند.

یکی از این منابع گفته است که سفیر آمریکا ماه نوامبر گذشته، بعد از آن که این کشور با سعودی‌ها بر سر کاهش نفوذ امارات به توافق رسیدند، به محل استقرار دولت مستعفی در عدن رفته است. این منبع در مورد اجرای این توافق گفته است: «نیاز به وقت دارد».

بر اساس این گزارش، یکی از مقام‌های محلی در عدن می‌گوید، آموزش نیروهای «طارق محمد عبد الله صالح عفاش»، برادرزاده «علی عبدالله صالح»، رئیس جمهور سابق یمن در داخل عربستان سعودی و تجهیز این نیروها به خودروهای زرهی و تسلیحات تحت نظر و حمایت واشنگتن و اعزام دوباره آن‌ها به شهر عدن در چارچوب این توافق است.

یکی دیگر از منابع اختصاصی «یمن نت» گفته است سفیر آمریکا در یمن به دولت مستعفی گفته است که وزارت خارجه آمریکا و سفیر جدید این کشور در یمن را در جریان این درخواست آن‌ها خواهد گذاشت تا سیاست‌هایی در حمایت از دولت مستعفی در یمن اتخاذ کنند.

یکی از مقام‌های مسئول دولت مستعفی به یمن نت گفته است که پیش بینی‌می‌شود آمریکا برای حفظ آبروی امارات در یمن، دست به ادغام شبه نظامیان تحت امر اماراتی‌ها در در ارتش و نیروهای دولت مستعفی بزند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 20 آذر 1397 - 21:40:31