اردوغان: اروپا در آزمون دموکراسی و حقوق بشر شکست خورده است

یک شنبه 18 آذر 1397 - 9:41:39
اردوغان: اروپا در آزمون دموکراسی و حقوق بشر شکست خورده است

تهران - الکوثر : رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز شنبه با انتقاد از اقدامات سرکوبگرانه نیروهای پلیس فرانسه بر ضد فعالان ضدسرمایه داری، تاکید کرد اروپا در آزمون دموکراسی، حقوق بشر و آزادیهای بنیادین شکست خورده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، اردوغان در سخنرانی خود در استانبول تاکید کرد ما با آشوب و هرج و مرج که معترضان به وجود آورده اند مخالف هستیم ولی خشونتهای بی رویه ای را که پلیس بر ضد معترضان به کار گرفته است محکوم می کنیم.
رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد تصاویری که از پاریس دریافت می شود نشان می دهد که اروپا در آزمون دموکراسی ، حقوق بشر و آزادیهای بنیادین شکست خورده است.  
رجب طیب اردوغان همچنین از سکوت کشورهای اروپایی که در ماجرای کودتای نافرجام سال دو هزار و شانزده ترکیه که دویست و پنجاه کشته بر جا گذاشت انتقاد کرد و گفت کشورهای اروپایی به هشدارهای وی در آن زمان هیچ توجهی نکردند. 
اردوغان گفت :" می بینید آنهایی که در آن زمان سکوت اختیار کردند و تلاشهای خرابکارانه و خشونت بار برخی افراد و گروهها را در کشور ما محکوم نکردند، الان در چه وضعی قرار دارند."
اردوغان با اشاره به تصاویری که آتش زدن خودروها و غارت مغازه ها و همچنین مداخله به شدت خشونت بار نیروهای امنیتی و پلیس بر ضد معترضان را در اروپا نشان می دهد، تصریح کرد داد در حال حاضر خیابانهای بسیاری از شهرهای بزرگ اروپا به ویژه پاریس ملتهب شده است.
اردوغان با تاکید بر این که تحولات پاریس را با نگرانی دنبال می کند، افزود اکنون ما شاهد هستیم کشورهایی که پلیس ترکیه را در کودتای نافرجام سال 2016 خشن می دانستند ، چه رفتاری با معترضان خود دارند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 18 آذر 1397 - 9:31:56