عضو انصارالله : اعضای هیئت مذاکره کننده دولت مستعفی به یکدیگر اعتماد ندارند

جمعه 16 آذر 1397 - 23:36:6
عضو انصارالله : اعضای هیئت مذاکره کننده دولت مستعفی به یکدیگر اعتماد ندارند

تهران - الکوثر : سلیم المغلس عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در مذاکرات طرف های یمنی در سوئد گفت هیئت مذاکره کننده وابسته به دولت مستعفی یمن تنها به دنبال اتلاف وقت و مانع تراشی و سنگ اندازی در مسیر رایزنی ها است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، المغلس افزود هیئت مذاکره کنند مورد حمایت سعودی برنامه رایزنی ها را رد کرد و خواستار لغو برخی از مفاد و بندهای آن به خصوص موضوع چارچوب کلی شد.  
وی اظهار داشت دولت مستعفی به هیئت مذاکره کننده خود در رایزنی ها در سوئد اجازه نداد چارچوب کلی مذاکرات را بررسی کند و به همین علت خواستار حذف آن از برنامه کاری شدند.  
وی تاکید کرد اعضای هیئت مذاکره کننده دولت مستعفی به یکدیگر اعتماد ندارند و همین اختلاف ، دشواری ها و موانعی را در مسیر گفتگوی فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن با آنان به وجود آورده است. 
المغلس تصریح کرد مسایل ناچیز و کم ارزشی که هیئت مذاکره کننده وابسته به دولت مستعفی مطرح می کند نشان می دهد دولت مستعفی به آنان اجازه نداده است به نتیجه برسند. 

عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت : موضع آمریکا در حمایت از تجاوز به یمن؛  عربستان را جسور کرده است به طوری که به هیئت مذاکره کننده یمنی که از ریاض آمده است اجازه بررسی چارچوب کلی مذاکرات را ندهد. 
وی افزود : ما مسائل بشردوستانه ؛ بازگشایی فرودگاه صنعاء ؛ دور نگه داشتن اقتصاد از تنش ها و چارچوب سیاسی کلی را بررسی کردیم.
وی اظهار داشت تجربه ما نشان می دهد اگر طرف مذاکره ما سعودی ها بودند به احتمال بیشتری می توانستیم به توافق واقعی مانند توافق تبادل اسرا دست یابیم. 
این عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تصریح کرد ما آمادگی کامل داریم درباره همه مسایل و پرونده ها گفتگو کنیم و امیدواریم به توافقی در زمینه چارچوب کلی مذاکرات دست یابیم. 
المغلس خاطرنشان کرد افکار عمومی جهان از نسل کشی های وحشتناکی که ائتلاف متجاوز به یمن علیه شهروندان بی گناه این کشور مرتکب می شود بیزار و ناخرسند است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 16 آذر 1397 - 23:18:36