افشای نقش کارشناسان فرانسوی در گلوله باران شیمیایی حلب

پنج شنبه 15 آذر 1397 - 14:8:45
 افشای نقش کارشناسان فرانسوی در گلوله باران شیمیایی حلب

تهران- الکوثر: یک منبع در حومه ادلب سوریه گفت ، کارشناسان فرانسوی در تهیه گلوله های شیمیایی نقشی اساسی داشته اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، منبعی در حومه ادلب سوریه به المیادین خبر داد گلوله های سمی که در هفته های اخیر به مناطقی از حلب شلیک شدند با تلاش کارشناسان فرانسوی متخصص در حوزه تسلیحات شیمیایی در اتاق عملیات وابسته به آنان در جسرالشغور سوریه ساخته یا توسعه داده شده است.

خبرنگار المیادین در این باره ضمن برشمردن فعالیت های مختلف گروههای مسلح تروریستی برای نقض توافق منطقه عاری از سلاح در ادلب، گزارش داد هم زمان با چنین تلاش هایی، در هفته های اخیر مناطقی از حلب با گلوله هایی سمی مورد هدف قرار گرفت، در این باره منبعی در حومه ادلب به المیادین خبر داد سازندگان و توسعه دهندگان این گلوله ها کارشناسان فرانسوی متخصص در تسلیحات شیمیایی هستند. این کارشناسان در اتاق عملیات خود در جسرالشغور این گلوله ها را آماده کرده اند و سپس این گلوله ها در اختیار جبهه النصره، حزب اسلامی ترکستانی، حراس الدین و جنبش نورالدین الزنکی قرار داده شد. گلوله های دیگری هم به مناطق سهل الغاب و جبهه ساحل در حومه لاذقیه رسیده است.
منبع مذکور افزود این تلاش ها به این معنی است که اگر ارتش سوریه عملیاتی را در این مناطق آغاز کرد بتوان از این گلوله ها علیه ارتش استفاده کرد.


پنج شنبه 15 آذر 1397 - 13:11:56