هشدار سازمان ملل درباره وضعیت غیرنظامیان در دیرالزور

پنج شنبه 15 آذر 1397 - 12:33:36
هشدار سازمان ملل درباره وضعیت غیرنظامیان در دیرالزور

تهران - الکوثر : کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای در مورد اوضاع منطقه دیرالزور سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، میشل باچلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد نگران است که غیر نظامیان همچنان بهای سنگینی برای این جنگ بپردازند. 
باچلت گفت دست کم هفت هزار غیر نظامی با ترس در سرزمین های تحت کنترل داعش زندگی می کنند و میان تشدید بمباران ها علیه داعش و ممنوعیت ترک مناطق تحت کنترل این گروه گرفتار شده اند.

این مقام سازمان ملل متحد گفت ما دریافته ایم که داعش غیر نظامیانی را که گمان می کند با نیروهای دموکراتیک سوریه یا هر گروه دیگری همکاری می کنند، اعدام می کند.  
وی افزود : طبق قوانین بشردوستانه بین المللی همه گروه های در جنگ که شامل کشورهای در حال عملیات علیه داعش هم می شوند باید همواره از مردم و زیرساخت های غیر نظامی حفاظت کنند. من از تمامی گروه های در جنگ می خواهم تدابیر لازم را برای تضمین حفاظت کامل از غیر نظامیان و خارج کردن همه نیروها و تسلیحات از مناطق مسکونی غیر نظامی طبق قوانین بشر دوستانه بین المللی اتخاذ کنند. در چند ماه گذشته قربانیان غیر نظامی و آواره شدن گسترده غیر نظامیان به دلیل حملات هوایی و درگیری در منطقه دیرالزور گزارش شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 15 آذر 1397 - 11:55:56