هشدار سازمان ملل: بحران یمن سال آینده وخیم‌تر خواهد شد

چهار شنبه 14 آذر 1397 - 23:23:5
هشدار سازمان ملل: بحران یمن سال آینده وخیم‌تر خواهد شد

بیروت- الکوثر: سازمان ملل با به صدا در آوردن ناقوس بحران انسانی در یمن هشدار داد سال آینده بیست و چهار میلیون یمنی به کمک های انسانی نیاز خواهند داشت. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان ملل در حالی درباره وخیم تر شدن بحران انسانی در یمن در سال آینده هشدار می دهد که خطر گرسنگی در یمن از هفتاد و پنج درصد جمعیت این کشور فراتر رفته است. بر همین اساس سازمان ملل هشدار داد شمار افراد نیازمند کمک های غذایی به بیست و چهار میلیون نفر افزایش خواهد یافت. 
مارک لوکوک مسئول کمک های انسانی سازمان ملل گفت: یمن درسال 2019 با شدیدترین بحران انسانی روبرو خواهد بود. سازمان ملل در سال 2017 ماهانه کمک های غذایی خود را در اختیار سه میلیون نفر قرار می داد و این رقم امسال به هشت میلیون نفر در ماه افزایش یافته است. پیش بینی می شود این رقم در سال 2019 به دوازده میلیون نفر برسد. 
دیوید بیزلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل نیز گفت: بسیاری از افراد می گویند کشور یمن در آستانه فاجعه قرار دارد. این کشور در آستانه فاجعه قرار ندارد بلکه دچار فاجعه شده است. 
بحران انسانی در یمن در ماه های اخیر به سبب وخامت گسترده اوضاع اقتصادی و شدت گرفتن حملات عربستان و امارات برای سیطره بر بندر الحدیده که مسیر اصلی واردات غذا و دیگر نیازهای اساسی به یمن به شمار می رود، شدیدتر شده است. 
لوکوک گفت: سازمان ملل برای کمک به یمنی ها به چهار میلیارد دلار نیاز دارد. به طور کلی در سال 2019 حدود بیست و چهار میلیون یمنی به کمک نیاز خواهند داشت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 14 آذر 1397 - 22:6:32