تلاش حماس برای خنثی کردن اقدام آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل

سه شنبه 13 آذر 1397 - 22:31:26
تلاش حماس برای خنثی کردن اقدام آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل

تهران - الکوثر : جنبش ­حماس در تماس با کشورهای مختلف سعی دارد تلاش آمریکا را برای تصویب قطعنامه علیه این جنبش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ناکام بگذارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حازم قاسم سخنگوی حماس اعلام کرد این جنبش تماس هایی با چند کشور جهان برقرار کرده است و با ارسال نامه هایی برای طرف های مختلف و از جمله سازمان های بین المللی تلاش کرده است این تلاش را ناکام بگذارد. 
آمریکا اکنون در تلاش است پیش نویس قطعنامه ای را اواخر هفته جاری به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کند که براساس آن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) محکوم می شود.
اعضای اتحادیه اروپا برای تصویب این قطعنامه تحت فشار قرار گرفته اند. در پیش نویس این قطعنامه راهپیمایی های مسالمت جویانه بازگشت در نوار غزه به عنوان اقدامات تحریک آمیز و خشونت بار توصیف شده است.  
حازم قاسم افزود : رهبری حماس با ارسال نامه ای به اتحادیه اروپا خواستار خودداری از تعامل با این اقدام آمریکا در سازمان ملل متحد شده و پیامدهای تصویب چنین قطعنامه ای را برای آینده ملت فلسطین خطرناک توصیف کرده است. 
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با ارسال نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بر ضرورت اقدام جدی برای به شکست کشاندن تلاشهای آمریکا شده است که برای محکوم کردن مقاومت و دفاع از حقوق مشروع فلسطین که نصر صریح قوانین بین المللی صورت می گیرد. 
هنیه در این نامه از خشم ملت فلسطین و محکومیت شدید تلاشهای مذموم آمریکا برای مبنا قرار دادن روایت اسرائیل از درگیری ها و کمک مادی و معنوی به اشغالگران برای ادامه تجاوزگری علیه ملت فلسطین سخن گفته است.
هنیه در پایان نامه اش بر ضرورت تلاش جامعه بین المللی بااستفاده از هر ابزار ممکن و قانونی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و لزوم کمک به ملت فلسطین در تحقق اهدافش برای کسب آزادی واستقلال تأکید کرده است. 
هنیه همچنین با شماری از سران و وزرای امور خارجه کشورهای منطقه و جهان نیز تماس گرفته است تا تلاش های آمریکا را برای تصویب این قطعنامه علیه مقاومت فلسطین و جنبش حماس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ناکام بگذارد.  
منابع آگاه در حماس گفتند این جنبش با بیش از 110 کشور جهان تماس برقرار کرده است. [این کشورها از] این موضع حماس و مقاومت فلسطین حمایت قوی بعمل آورده اند.
هنیه با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب نیز تلفنی گفتگو کرده است. ابوالغیط در این مکالمه بر تلاش در ارتباط با کشورهای عربی و اسلامی برای مقابله با این قطعنامه تأکید کرد. 
هنیه همچنین با وزیر امور خارجه قطر تلفنی گفتگو کرد و به شرح تأثیر این قطعنامه بر حقوق ملی فلسطین پرداخت. وی در گفتگو با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه بر ضرورت مقابله با تلاش های آمریکا برای تصویب این قطعنامه تأکید کرد.  
ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد ده روز پیش اعلام کرد واشنگتن با برخی کشورهای اروپائی تماس گرفته است و با اعمال فشار بر آنها خواستار تصویب این قطعنامه علیه حماس شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 13 آذر 1397 - 22:21:40