نامزدهای نشستن بر هشت کرسی خالی در کابینه عراق چه کسانی هستند؟

سه شنبه 13 آذر 1397 - 18:16:8
نامزدهای نشستن بر هشت کرسی خالی در کابینه عراق چه کسانی هستند؟

بغداد- الکوثر: نخست وزیر عراق، نام هشت کاندیدای دیگر را برای تکمیل ترکیب کابینه به محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان این کشور تقدیم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارتخانه های دفاع، کشور، آموزش عالی، آموزش و پرورش، مهاجرت، دادگستری، فرهنگ و برنامه ریزی از آن جمله هستند. بر این اساس انتظار می رود اسامی وزیران باقیمانده در نشست امروز سه شنبه پارلمان عراق برای گرفتن رای اعتماد ارائه شود.

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اسامی هشت نامزد تصدی وزارتخانه‌های باقی مانده را اعلام کرد و بدین ترتیب برای گرفتن رای اعتماد توپ را در زمین پارلمان انداخت. این اقدام عبد المھدي بدنبال درخواست مکرر نهادهای سیاسی برای حل و فصل این موضوع و تسریع در روند انتخاب کاندیداهای پست های خالی در وزارتخانه های مذکور صورت گرفت.

بر این اساس، قصی السهیل برای تصدی وزارت آموزش عالی، صبا خير الدين الطائی برای وزارت آموزش، عبدالامیر غالب الحمدانی برای وزارت فرهنگ، هناء‌عمانوئیل کورکیس برای وزارت مهاجرت، فالح الفیاض برای وزارت کشور، دارا نورالدین برای وزارت دادگستری، صباح نوری الدلیمی برای وزارت برنامه‌ریزی و فیصل الجربا برای وزارت دفاع نامزد شده‌اند.

هشت پست در این کابینه که وزارت دفاع و کشور مهم‌ترین آنها محسوب می‌شوند، باقی مانده‌اند و دو فراکسیون "اصلاح و سازندگی" و "البناء" بر سر این دو پست اختلاف نظر شدیدی دارند.

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در راستای تلاش برای پایان دادن به بحران موجود و میانجیگری برای حل بحران دولتی دو فراکسیون اصلاح و البناء با فالح الفیاض، کاندیدای وزارت کشور از ائتلاف فتح دیدار کرد.

برهم صالح بر لزوم تسریع در تشکیل کابینه و آغاز اجرای برنامه‌ها تاکید کرده و از همه طرف‌ها خواست منافع ملی را در نظر بگیرند.

مقتدی صدر، رهبری جریان صدر عراق نیز روز گذشته در پیامی شدیداللحن خطاب به عبدالمهدی از او خواست به اتفاقاتی که در پشت پرده تقسیم سمت‌ها رخ می‌دهد، اهمیتی ندهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 آذر 1397 - 18:16:1