ترور حریری، اتهام جدید فرزند پادشاه سعودی علیه ایران!

سه شنبه 13 آذر 1397 - 12:0:11
ترور حریری، اتهام جدید فرزند پادشاه سعودی علیه ایران!

بیروت- الکوثر: سفیر عربستان سعودی در آمریکا که پس از ماجرای پرونده قتل جمال خاشقجی به کشورش بازگشته، در رشته‌توییتی ایران را به قتل نخست‌وزیر پیشین لبنان و حمایت از فرقه‌گرایی در منطقه متهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پسر شاه سعودی و سفیر ریاض در واشنگتن، بامداد امروز سه‌شنبه در چند توییت، ایران را به حمایت از فرقه‌گرایی در منطقه، کشتن مردم سوریه و ترور نخست‌وزیر پیشین لبنان متهم کرد. 

خالد آل سعود با انتشار تصویری از سخنان ظریف در چهارمین کنفرانس سالانه گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای در «رم» که در آن از سیاست‌های عربستان مثل جنگ‌افروزی و کشتار مردم در یمن و محاصره قطر انتقاد کرده بود نوشت، «رژیم ایران همچنان با ادبیات دوگانه که ادعای برائت از جنایات خود را دارد، به فریب دنیا ادامه می‌دهد» و در پاسخ به سخنان ظریف که عربستان در حال بمباران مردم یمن است مدعی شد «ایران میلیون‌ها سوری را کشته و آواره کرده، از فرقه‌گرایی در عراق حمایت کرده، به زور وارد سفارتخانه‌های داخل خاک خود شده و نخست‌وزیر [پیشین] لبنان را کشته است». 

خالد بن سلمان همچنین نگرانی خود و کشورش را از حضور جنبش انصارالله در یمن که مقابل جنگ سعودی-اماراتی با پشتیبانی آمریکا، ایستاده است، نشان داد و گفت «نظام ایران حزب‌الله را خلق کرد تا خنجری در پهلوی عربها باشد. حزب‌الله کاملا تابع طرح ولایت فقیه ایران است...  همچنین تلاش کرده که حزب‌الله دیگری در جزیرة العرب ایجاد کند و به دنباله‌روهای خودش حوثی‌ها کمک کرد تا به مردم یمن حمله کنند... پادشاهی [عربستان سعودی] اجازه نمی‌دهد حزب‌الله دیگری [در یمن] خلق شود».

خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در آمریکاست که زمان مطرح شدن پرونده قتل جمال خاشقجی در دهم مهرماه به عربستان بازگشته و هنوز به آمریکا نرفته است. طبق گزارش‌های خبری او در قتل خاشقجی نقش دارد و به گفته «مجتهد» حساب توییتری معروف به افشاگر اخبار خاندان سعودی، به دستور برادرش محمد بن سلمان (ولی‌عهد سعودی) به ریاض بازگشته است و روشن نیست آیا به آمریکا بازخواهد گشت یا خیر. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 آذر 1397 - 11:59:53