حماس اقدام سازمان ملل را برای مقابله با طرح آمریکا خواستار شد

دو شنبه 12 آذر 1397 - 12:31:19
حماس اقدام سازمان ملل را برای مقابله با طرح آمریکا خواستار شد

تهران - الکوثر : جنبش حماس در نامه ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و کشورهای عضو خواستار تلاش این نهاد بین المللی برای خنثی کردن طرحی شد که از سوی آمریکا مطرح و در صورت تصویت، برای نخستین بار مقاومت فلسطین و جنبش حماس را محکوم می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حماس در این نامه تاکید کرد، اقدامات آمریکا را که بیانگر دیدگاه رژیم صهیونیستی و گامی برای حمایت مادی و معنوی از این رژیم برای ادامه تعرض به ملت فلسطین به شمار می رود ، با جدیت دنبال می کند.  

جنبش حماس همچنین از اعضای سازمان ملل خواست تلاش های خصمانه آمریکا را ناکام گذاشته و از مشروعیت بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل و حقوق مشروع ملت ها در دفاع از خود و مقاومت در برابر اشغالگری ، حمایت کنند.  

آمریکا سازمان ملل را تهدید کرد که اگر پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره محکومیت جنبش حماس و نیروهای مقاومت را تصویب نکند، هیچ گونه نقشی در مذاکرات سازش میان فلسطین و اسرائیل نخواهد داشت . آمریکا از همه کشورها خواسته است روز پنج شنبه ضد فعالیت‌های حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین رای دهند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس با شماری از رهبران و وزیران امور خارجه کشورهای منطقه و جهان از آنها خواست تلاش های آمریکا ضد حماس را خنثی کنند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 12 آذر 1397 - 11:43:59