واکنش وزیر خارجه یمن به اتهامات واهی آمریکا علیه ایران

دو شنبه 12 آذر 1397 - 8:33:24
واکنش وزیر خارجه یمن به اتهامات واهی آمریکا علیه ایران

تهران - الکوثر : هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن سخنان «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در یمن را غیرمسئولانه دانست و تصریح کرد : این سخنان فاقد درایت دیپلماتیک و غیر مسئولانه بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزیر خارجه یمن در صنعاء تاکید کرد : آمریکا عامل کشتار مردم یمن و ویرانی این کشور و وقوع بدترین فاجعه انسانی در جهان معاصر شده است.  

ماتیو تولر سفیر آمریکا در یمن روز پنجشنبه گذشته با نادیده گرفتن جنگ خانمان‌سوز رژیم سعودی و متحدانش علیه ملت یمن به زعم خود ایران را متهم به بر هم زدن اوضاع در یمن کرده بود.   

وزیر خارجه یمن در ادامه سخنان خود افزود : سفیر آمریکا با این سخنان ، خودش را به فراموشی زده که ائتلاف جنایتکارِ سعودی مورد حمایت دولت آمریکا از چهار سال پیش باعث و بانی کشتار و زخمی شدن دهها هزار یمنی شده و با نابود کردن همه ظرفیت های اقتصادی و زیرساختهای یمن  وقوع بدترین فاجعه انسانی را در جهان رقم زده است.  

هشام شرف همچنین تاکید کرد : اگر مقامات آمریکایی در سخنان خود مبنی بر پایان دادن به تجاوز نظامی به یمن جدی بودند می بایست  ائتلاف متجاوز سعودی را با جدیت تحت فشار می گذاشت تا تجاوزش را متوقف کند و از تلاشهای فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در زمینه صلح حمایت می کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 12 آذر 1397 - 8:22:18