هشدار اردوغان به عربستان سعودی

دو شنبه 12 آذر 1397 - 7:43:27
هشدار اردوغان به عربستان سعودی

تهران - الکوثر : رئیس جمهور ترکیه گفت در صورت لزوم ، برای پیگیری پرونده قتل خاشقجی در محاکم بین المللی ، با سازمان ملل متحد هماهنگی خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رجب طیب اردوغان تاکید کرد : ما در پی کشف تمامی ابهامات و پی بردن به تمامی ابعاد پرونده جنایت ترو خاشقجی و هم زمان شناسایی صادر کننده فرمان قتل او هستیم. 
وی افزود، اگر شرایط اجازه می داد در همین کنفرانس گروه بیست با رو کردن دلایل و مستندات پرونده قتل خاشقجی ، به اظهارات ولیعهد عربستان پاسخ می دادم.
اردوغان هدف از سکوت تیم ترور و تلاش آنان برای افشا نکردن اطلاعات درباره این جنایت را فاش نشدن هویت صادر کننده فرمان قتل دانست و تاکید کرد : دادستان کل ترکیه اطلاعات و اسنادی را که ترکیه در این پرونده به دست آورده است به عربستان تحویل داد اما در مقابل هیچ واکنش و پاسخی را شاهد نبوده است.
رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه مقامات عربستان به طور کامل از شیوه قتل خاشقجی و آنچه که بر سر او در زمان قتل آمده است مطلع هستند، تصریح کرد : بار دیگر خطاب به عربستان این سئوالات را تکرار می کنیم که چه کسی فرمان قتل خاشقجی راصادر کرد؟ جسدش کجاست؟ هویت تبعه ترکی که گفته اند جسد را به او تحویل داده اند چیست؟
وی ادامه داد : همچنان منتظر نتایج بازرسی ها در برخی مناطق از شهر یالوا هستیم و ممکن است در ادامه مناطق دیگری از ترکیه نیز بازرسی و بررسی شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 12 آذر 1397 - 7:40:44