پژوهشگر برجسته اسلامی مطرح کرد:

بهره برداری دشمنان اسلام از موضوع همسران پیامبر برای فتنه انگیزی

شنبه 10 آذر 1397 - 17:26:8
بهره برداری دشمنان اسلام از موضوع همسران پیامبر برای فتنه انگیزی

تهران- الکوثر: استاد و پژوهشگر برجسته علوم اسلامی درباره بهره برداری دشمنان اسلام از موضوع اختلاف بر سر همسران پیامبر برای فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد شیخ صادق اخوان در برنامه پرمخاطب «الوجه الآخر» شبکه ماهواره ای الکوثر گفت: ممکن است کسی خود را پیرو یک طایفه یا مذهب بداند ولی فرض بر این است یا عقل این گونه حکم می کند و شرع این گونه حکم می کند اقداماتی که این فرد انجام می دهد به حساب آن طایفه یا مذهب یا دین گذاشته نشود.

این پژوهشگر علوم اسلامی افزود: امروز کسانی مثل آل سعود ادعای زعامت امت اسلامی را دارند در حالی که فاسدتر و فاسق تر و ظالم تر از آنها وجود ندارد و آنها از هر کس دیگری از ارزش های اسلامی و حتی انسانی به دور هستند. ما نباید اقدامات این خاندان را به حساب اسلام بنویسیم. امروزه گروه هایی مثل داعش دست به نسل کشی می زنند و کودکان و زنان و بیگناهان را می کشند و پرچم اهل سنت و جماعت را به دست دارند. اشتباه و خطا و گناه است اگر اقدامات آنان به پای برادران ما از اهل سنت و جماعت نوشته شود. وهابیون مدعی هستند از اهل سنت و جماعت هستند ولی ما این ادعا رد می کنیم و می گوییم تفاوت بسیاری بین این دو گروه وجود دارد.

استاد اخوان افزود: برخی جاهلان هم خود را جزء پیروان اهل بیت علیهم السلام می دانند در حالی که اهل بیت از آنها بیزار هستند و راه و رسم اهل بیت با راه و رسم این افراد فاصله بسیاری دارد. نباید رفتارهای نادرست و حتی مشکوک و استعماری این افراد را که در خدمت دستگاه های جاسوسی صهیونیستی و فراماسونی است به حساب پیروان اهل بیت بنویسیم.

این اندیشمند اسلامی ادامه داد: یکی از مسائلی که این روزها صهیونیست ها و صلیبی ها و مزدوران آنها برای فتنه انگیزی بین مسلمانان به آن دامن می زنند، موضع مکتب اهل بیت علیهم السلام درباره صحابه و همسران پیامبر اسلام (ص) است. پیروان مذهب امامت می گویند برخی از صحابه آنگونه که در کتب حدیث مسلمانان نیز آمده است برخلاف راه و روش پیامبر (ص) عمل کردند مثل کسانی که با علی بن ابیطالب (ع) بیعت نکردند. آیا مسلمانی وجود دارد که مشروعیت امامت علی (ع) را انکار کند؟

شیخ صادق اخوان افزود: ممکن است کسی بگوید «گناه» نسبی است. به این صورت که همه صحابه پیامبر به بهشت می روند. این دیدگاه برادران اهل سنت و جماعت ما است. اما پیروان مکتب امامت می گویند کسی که در خط پیامبر اسلام (ص) حرکت کرد راه را درست رفته و کسی که برخلاف خط پیامبر حرکت کرد راه را اشتباه رفته است. کسی که با امام زمان خودش بجنگد راه را اشتباه رفته است. اما تفاوت زیادی بین این که چنین باوری داشته باشیم و این که صحابه را دشنام دهیم و ناسزا بگوییم وجود دارد. هیچ یک از ائمه ما و هیچ یک از بزرگان ما و هیچ یک از علمای ما و هیچ یک از شیعیان واقعی، به صحابه پیامبر دشنام و ناسزا نگفته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 آذر 1397 - 17:26:0