پس از عربستان:

امارات و مصر در لیست سیاه هلند

شنبه 10 آذر 1397 - 17:4:17
امارات و مصر در لیست سیاه هلند

تهران- الکوثر: هلند امروز شنبه اعلام کرد دامنه توقف صادرات تسلیحات به کشورهایی که در جنگ یمن مشارکت دارند را گسترش داده و پس از عربستان، امارات و مصر را نیز در لیست سیاه قرار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از میدل‌ایست مانیتور، «سیگرید کاگ» وزیر تجارت خارجی و توسعه هلند در این مورد گفت: «از هلند صادرات تسلیحاتی به عربستان، مصر و امارات متحده صورت نخواهد گرفت مگر این که ثابت شود از این تسلیحات در جنگ یمن استفاده نمی شود».

این مقام هلندی همچنین گفت که دولت این کشور شرایط صادرات تسلیحات را به منظور جلوگیری از به کار گرفتن تسلیحات در جنگ یمن، سخت کرده است.

امارات و مصر بخشی از ائتلافی هستند که به سرکردگی عربستان سعودی به یمن حمله کرده‌ است. این جنگ از سال 2015 آغاز شده است و با گذشت حدود چهار سال علاوه بر ویرانی بخش گسترده‌ای از یمن، به اپیدمی وبا و سوء تغذیه شدید کودکان در کشور منتهی شده است.

ظرف ماه‌های اخیر حساسیت نسبت به اقدامات عربستان سعودی در یمن در فضای عمومی هلند به شدت افزایش یافته است و رسانه های این کشور در چند مرحله اقدام به افشاگری درخصوص منافع شرکت‌های بزرگ این کشور در زمینه صادرات سلاح و تجهیزات با کاربرد دوگانه به عربستان سعودی کرده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 آذر 1397 - 16:27:0