محمود الزهار : عادی سازی با رژیم صهیونیستی جنایتی در حق ملت هاست

جمعه 9 آذر 1397 - 20:15:44
محمود الزهار  : عادی سازی با رژیم صهیونیستی جنایتی در حق ملت هاست

تهران - الکوثر : عضو دفتر سیاسی جنبش حماس بر مخالفت کامل این جنبش با طرح آمریکایی سازش موسوم به "معامله قرن" تاکید و اقدام برخی کشورهای عربی و اسلامی را به عادی سازی روابط شان با رژیم صهیونیستی محکوم کرد و گفت: عادی سازی جنایتی در حق ملت هاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اعلام کرد: وی در راس هیئت پارلمانی فلسطین به چند کشور خارجی سفر خواهد کرد .وی هدف از این سفرها را جلب حمایت ها و معطوف کردن نگاههای حمایتی دیگر کشور نسبت به مردم فلسطین عنوان کرد .
الزهار در مصاحبه با آناتولی گفت: هیئت مجلس شورای قانونگذاری سفرش را از ترکیه آغاز کرد وپس از آن، سفر به چند کشور بزرگ اروپایی، آسیایی و آفریقایی را در برنامه خود دارد. این هیئت شامل شماری از مسئولان فراکسیون "تغییر و اصلاح " وابسته به جنبش حماس در شورای قانون گذاری است که از آن جمله می توان به مروان ابو راس، مشیر المصری و محمد الغول اشاره کرد. سفرها شامل برخی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی خواهد بود". 
وی ترجیح داد اسامی کشورهایی را که این هیئت فلسطینی قصد سفر به آن را دارد، اعلام نکند چرا که به گفته وی " نمی خواهیم مانعی بر سر راه آنها قرار دهیم و هر کشوری که پذیرای سفر باشد، به آن سفر خواهیم کرد". 
الزهار با اشاره به اهداف این سفرها نیز گفت : این سفر با هدف جلب حمایت ها و معطوف کردن این حمایت ها نسبت به مردم فلسطین و مقاومت آنان و همچنین به منظور تاکید بر "قانونی بودن شواری قانونگذاری فلسطین" صورت می گیرد.  
وی افزود: " همچنین سعی می کنیم که بر قانونی بودن مجلس (شورای ) منتخب قانونگذاری وقانونی نبودن هر شورا یا هیئت دیگر فلسطینی بجز این شورا تاکید کنیم که با انتخابات تشکیل نشده اند و باید تاکید کنیم که برنامه ای که حماس با آن وارد انتخابات شده است تغییر نخواهد کرد". 
الزهار با اشاره به پرونده آشتی فلسطین هم گفت: جنبش حماس برگه ویژه خود را برای پاسخ به بسته پیشنهادی مصر درباره تحقق آشتی فلسطین آماده کرده است. پیش تر یعنی هفته گذشته هیئتی از حماس مذاکراتی را با مسئولان مصر درباره پایان دادن به اختلافات میان فلسطینی ها داشته است همچنین یکشنبه شب گذشته هیئتی از جنبش فتح نیز با هدف بررسی موضوع آشتی وارد قاهره شد.
الزهار تاکید کرد: حماس آماده ورود به انتخابات سراسری است وبه نتایج آن احترام خواهد گذاشت. ما در دوره گذشته اکثریت(آرا) را به دست آورده ایم وفکر می کنم پس از موفقیت برنامه ما و شکست دیگر برنامه ها، ما نماینده واقعی مردم فلسطین هستیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 9 آذر 1397 - 18:44:40