قاضی آرژانتینی علیه بن سلمان تحقیق می کند

پنج شنبه 8 آذر 1397 - 7:57:38
قاضی آرژانتینی علیه بن سلمان تحقیق می کند

تهران - الکوثر : قاضی فدرال آرژانتینی که در حال بررسی شکایت دیده بان حقوق بشر علیه ولیعهد عربستان است از وزارت خارجه آرژانتین خواست به دنبال اطلاعات از یمن، ترکیه و دیوان کیفری بین الملل باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یک قاضی آرژانتینی ، دادخواست سازمان دیده بان حقوق بشر علیه ولیعهد سعودی را بررسی می کند. این قاضی تلاش می کند اطلاعات بیشتری در خصوص نقض قوانین حقوق بشر در یمن، شواهد و مستنداتی که مقامات ترکیه در خصوص پرونده خاشقجی در اختیار دارند و همچنین احکام دادگاه کیفری بین المللی که با بن سلمان ارتباط دارند کسب کند. 

یک دادستان در آرژانتین اقدامات اولیه برای رسیدگی به درخواست دیده بان حقوق بشر به منظور پیگرد قضایی ولیعهد عربستان سعودی را به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت اتخاذ کرده است. 
یک منبع در دادگاه فدرال اعلام کرد دادستان از یک قاضی خواسته است مشخص کند که آیا عربستان سعودی یا یمن در حال تحقیق درباره بن سلمان به علت ارتکاب احتمالی جنایت علیه بشریت هستند یا خیر. 
دیده بان حقوق بشر این شاهزاده سعودی را به ارتکاب جنایت جنگی در یمن و دست داشتن در قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان متهم می کند. 
این گروه می گوید اقدام دادستانی نشان می دهد که شخصیت های قدرتمند "در صورتی که متهم به ارتکاب جنایات جدی بین المللی شوند، مورد موشکافی قرار خواهند گرفت". 

دفتر قاضی آریل لیژو Lijo گفت به دنبال اطلاعات درباره هرگونه پرونده مفتوح مرتبط با قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی یا جنایات جنگی در یمن است.
دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه از آرژانتین خواست از بند جنایات جنگی در قانون اساسی خود استفاده و درباره هرگونه دخالت ولیعهد عربستان در جنایات احتمالی علیه بشریت در یمن و قتل خاشقجی تحقیق کند. 
ولیعهد عربستان اوایل روز چهارشنبه برای شرکت در نشست سران گروه بیست وارد بوئنوس آیرس شد.
این نشست روز جمعه آغاز می شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 آذر 1397 - 0:25:15