زمان اجرای معامله قرن اعلام شد!

چهار شنبه 7 آذر 1397 - 11:26:29
زمان اجرای معامله قرن اعلام شد!

تهران- الکوثر: در حالی که سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی علت به تعویق افتادن اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» را تلاش برای ایجاد مقبولیت بیشتر این طرح خوانده بود، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد که واشنگتن اوایل سال آینده میلادی این طرح را منتشر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه خبری «عربی 21 » نوشت، «دانی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در گفت و گوی مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک، زمان اجرای طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن توسط واشنگتن را اوایل سال آینده دانست.

دانون با ادعای اینکه جزئیات طرح مذکور را نمی داند، افزود: فقط می دانم که این طرح به زودی تکمیل می شود. 

وی اضافه کرد که دولت آمریکا اخیرا جزئیات اجرای این طرح را با اسرائیل بررسی کرد و در حال حاضر طرح در حال آخرین مراحل تکمیل شدن است و در اوایل سال آینده، واشنگتن آن را برای اجرا منتشر خواهد کرد.

وی از پاسخ به سوال درباره اینکه آیا این طرح منجر به تشکیل دو دولت می شود، طفره رفت و مدعی شد که جزئیات طرح را نمی داند.

دانون اوایل سال آینده را بهترین زمان برای اجرای طرح آمریکایی معامله قرن دانست، زیرا آن زمان، چند ماه قبل از برگزاری انتخابات در سرزمنیهای اشغالی است.

سفارت آمریکا در سرزمینهای اشغالی دیروز در بیانیه ای اعلام کرد که جرد کوشنر، جیسون گرینبلات و دیوید فریدمن هفته گذشته با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار و دیدگاه های وی را برای تحقق صلحی فراگیر میان اسرائیل و فلسیطنی ها بررسی کردند.

طرح ضد فلسطینی معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه ابودیس به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان رو به رو شده و تنش ها و درگیری ها با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 7 آذر 1397 - 11:26:22