تخریب و کشتار مردم بیگناه ، هدف اصلی ائتلاف آمریکایی به اصطلاح مبارزه با تروریسم

سه شنبه 6 آذر 1397 - 19:36:6
تخریب و کشتار مردم بیگناه ، هدف اصلی ائتلاف آمریکایی به اصطلاح مبارزه با تروریسم

تهران - الکوثر : ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا در اوت 2014 خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون اجازه دولت سوریه به بهانه مبارزه با داعش تشکیل شد، اما در بیشتر حملات این ائتلاف، غیرنظامیان و زیرساخت‌ها و تأسیسات سوریه هدف قرار می‌ گیرند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در تازه ترین حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به اصطلاح مبارزه با تروریسم به استان "دیرالزور" شرق سوریه ، دهها غیرنظامی دیگر کشته و زخمی شدند . اکثر قربانیان زن و کودک هستند. حملات پیاپی ائتلاف آمریکایی  تا کنون به تخریب بسیاری از خانه های مردم و زیر ساخت ها در شرق سوریه منجر شده است.   

هر اقدام نظامی در خاک یک کشور ، نیازمند مجوز شورای امنیت سازمان ملل است . هر اقدام خودسرانه و خارج از چارچوب قوانین بین المللی و بدون احترام به حاکمیت کشورها ، نقض تمامیت ارضی آن کشور محسوب می شود.

در چنین شرایطی بهانه داعش و مبارزه با تروریسم نیز نمی تواند پوششی برای نقض حاکمیت و تمامیت ارضی  و کشتار مردم  و جنایات جنگی فزاینده آمریکا و توجیه تحرکات اشغالگرانه آمریکا در سوریه باشد . جنایت جدید ائتلاف امریکایی در سوریه  بیش از پیش نشان داد که همه ادعاهای این ائتلاف در مبارزه با تروریسم دروغ است و نتیجه فعالیت های این ائتلاف چیزی جز کشتار مردم سوریه و تخریب زیرساخت های این کشور در چارچوب جنایت های ضد انسانی - غیرقانونی و غیراخلاقی نبوده است.

این اقدامات  اما هیچ کمکی به برخورد جدی و همه جانبه با تروریسم نکرده ؛ بلکه برعکس به نوعی به حمایت از  تروریستها از طریق عملیات هوایی منجر شده است. آمریکا در منطقه خاورمیانه روابط پیچیده و متناقضی با گروه‎های تکفیری و تروریستی در پیش گرفته است که از حمایت و همکاری تا تقابل نمایشی  را در برگرفته است.

روزنامه الثوره سوریه در مقاله ای نوشت :  آمریکایی ها هیچ گاه از مردمی که برای رسیدن به آزادی و کرامت انسانی خود جنگیده اند، حمایت نکرده اند و برخلاف مواضعی که وانمود می کنند در قبال تروریسم واقعی اتخاذ می کنند، در طرح ها و برنامه های خود و در رسانه هایشان از تروریسم سازماندهی شده حمایت کرده اما همواره مدعی مبارزه با تروریسم بوده اند. 

مدیر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز گفت : واشنگتن با شعار جنگ با تروریست‌ها کشتارهای هدفمند خود را توجیه می‌ کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین، "مایکل هایدن" ، مدیر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره کشتار غیرنظامیان توسط نظامیان این کشور اظهار کرد، آمریکا به بهانه اینکه در جنگ با تروریست ها قرار دارد، کشتار غیرنظامیان را موجه قلمداد می‌کند.

نکته قابل تامل آنکه اقدامات ائتلاف آمریکایی به سرکردگی آمریکا از آنجا  که بدنبال مبارزه با تروریستها نبوده و تنها درصدد مدیریت گروههای تروریستی در مسیر اهداف خود است عملا" هیچ تاثیری در زمینه مقابله با تروریسم نداشته است. اهداف ائتلاف متجاوز آمریکایی ، تکمیل کننده نقش گروه های تروریستی در تخریب سوریه و طولانی کردن جنگ و بحران در این کشور بوده است. 

در واقع  ناامنی ، تخریب زیرساخت‎ها و حضور گروه‎های مختلف تروریستی در منطقه خاورمیانه   تنها میراث مداخله جویی و تعرضات و طرحهای توطئه آمیز آمریکا در این منطقه بوده است . اقدامات آمریکا بیش از پیش ماهیت خشونت گرای آمریکا  را نمایان کرده است  و نتیجه اقداماتش نیز جز ویرانی و کشتار نبوده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید  


سه شنبه 6 آذر 1397 - 18:18:32